معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: ۲۸۸ میلیارد تومان از ۲۸۹ میلیارد تومان بودجه مصوب در حوزه حمل و نقل به میزان ۹۹ درصد، ۴۶۵ میلیارد تومان از ۶۵۲ میلیارد تومان بودجه در پایداری فضای شهری و از ۲۷۶ میلیارد تومان مصوب در بخش سایر درآمدها ۵۰۰ میلیارد تومان محقق شد.

لطف‌الله فروزنده

به گزارش همشهری آنلاین، لطف اله فروزنده در یکصد و شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در بحث درآمدی مهمترین مطالبه از دولت ارزش افزوده است که از سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در بودجه به پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است. در بخش توسعه شهری نیز بودجه ۹ هزار و ۶۵۹ میلیارد تومان بود که ۹ هزار و ۳۵۳ میلیارد تومان به میزان ۹۷ درصد، محقق شد، این مبلغ به رونق ساخت و ساز در نقاط جنوبی شهر برمی‌گردد و ناشی از تلاش‌های کمیسیون ماده پنج و همت شورا برای باز کردن گره‌هاست.

او با بیان اینکه ۲۸۸ میلیارد تومان از ۲۸۹ میلیارد تومان بودجه مصوب در حوزه حمل و نقل به میزان ۹۹ درصد، ۴۶۵ میلیارد تومان از ۶۵۲ میلیارد تومان بودجه در پایداری فضای شهری و از ۲۷۶ میلیارد تومان مصوب در بخش سایر درآمدها، ۵۰۰ میلیارد تومان محقق شده و روند مثبت بوده است، خاطرنشان کرد: در بخش غیرنقد اقدام بسیار مثبتی داشته‌ایم که هنوز ثبت نشده است. ما از این طریق بخشی از بدهی‌ها را تسویه می‌کنیم که در این راستا مذاکراتی با بانک شهر و تجارت داشتیم که در ماه‌های آینده مبالغ ثبت می‌شود.

فروزنده با بیان اینکه گزارش ۵۰ طرح مشارکتی و منافع شهرداری در جلسات آینده قرائت خواهد شد، تصریح کرد: مطالبات دولت به شکلی است که ما باید در هر منطقه مستندسازی انجام شود و سپس در سازمان برنامه تأیید شود تا برای پرداخت برنامه‌ریزی کنیم. ۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان در سال قبل تأیید شد و قرار بود پرداخت کنند که مشکلی در تهاتر نفت ایجاد شد. مطالبات جمع بندی و به دولت ارائه می‌شود و دولت باید در متمم بودجه از مجلس مجوز بگیرد تا مطالبات پرداخت شود.

او با اعلام اینکه ما با ۱۰ نهاد که بدهی و طلب داشتیم، جلسه برگزار کردیم که بخشی از آن حل شده و گزارش آن باید قرائت شود، گفت: ثبت هزینه در سه ماهه اول سخت است چون قراردادها تازه منعقد و اقدامات اجرایی می‌شود.در مواردی که درآمد صفر بود باید تلاش بیشتری داشته باشیم؛ هرچند بخشی را به نتیجه رساندیم و مابقی را نیز دنبال می‌کنیم.

کد خبر 774455
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha