به گزارش همشهری آنلاین، مهدی گلشنی در مورد وضعیت سرعت گیرها در تهران و انتقاد عضو شورای شهر مبنی بر تعداد زیاد این سرعت گیرها، گفت: استفاده از سرعت گیر در راستای ایمن سازی حرکت عابر پیاده است و یکی از روشهایی است که سالیان سال مورد استفاده قرار گرفته است.
او با بیان اینکه گاهی در استفاده از سرعت گیر زیاده روی شده است، اظهار کرد: به همین علت در مکانهایی که امکان داشت با استفاده از روشهای دیگر همچون سرعتگاه های مجازی( بدون اختلاف سطح با آسفالت و متکی بر نقوش در کف خیابان) و یا خط کشی عابر پیاده و... ایمن سازی انجام شود.
گلشنی با بیان اینکه بررسیها نشان داده است که بسیاری از المانهای موجود در شهر، به صورت مازاد نصب شده است، گفت: فعلا در حال شناسایی المانهای مازاد در سطح شهر هستیم که شامل نردهها، گاردریلها، چراغهای راهنمایی و... است. همچنین سرعتگیرهای مازاد نیز در حال شناسایی هستند تا در مواردی که واقعا ضروری نبود و ایجاد ایمنی با روش های دیگر ممکن بود، جمع آوری شوند.
مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران در مورد زمانبندی اجرای این کار، گفت: این مهم را تحت عنوان پروژه "حذف المان های مازاد ترافیکی" برای سال ۱۴۰۲ تعریف کردیم و تا پایان سال این برنامه اجرا میشود و علاوه بر سرعت گیرها، بقیه المانهای مازاد نیز جمع آوری خواهد شد، این المانها در حال حاضر شناسایی انجام شده و جمع آوری برخی المانهای مازاد تا پایان سال انجام میشود.
نظر شما