مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران از جمع آوری سرعت گیرهای مازاد شهر تهران خبر داد.

سرعت گیر

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی گلشنی در مورد وضعیت سرعت گیرها در تهران و انتقاد عضو شورای شهر مبنی بر تعداد زیاد این سرعت گیرها، گفت: استفاده از سرعت گیر در راستای ایمن سازی حرکت عابر پیاده است و یکی از روش‌هایی است که سالیان سال مورد استفاده قرار گرفته است.

او با بیان اینکه گاهی در استفاده از سرعت گیر زیاده روی شده است، اظهار کرد: به همین علت در مکان‌هایی که امکان داشت با استفاده از روش‌های دیگر همچون سرعتگاه های مجازی( بدون اختلاف سطح با آسفالت و متکی بر نقوش در کف خیابان) و یا خط کشی عابر پیاده و... ایمن سازی انجام  شود.

گلشنی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داده است که بسیاری از المان‌های موجود در شهر، به صورت مازاد نصب شده است، گفت: فعلا در حال شناسایی المان‌های مازاد در سطح شهر هستیم که شامل نرده‌ها، گاردریل‌ها، چراغ‌های راهنمایی و... است. همچنین سرعت‌گیرهای مازاد نیز در حال شناسایی هستند تا در مواردی که واقعا ضروری نبود و ایجاد ایمنی با روش های دیگر ممکن بود، جمع آوری شوند.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران در مورد زمان‌بندی اجرای این کار، گفت: این مهم را تحت عنوان پروژه "حذف المان های مازاد ترافیکی" برای سال ۱۴۰۲ تعریف کردیم  و تا پایان سال این برنامه اجرا می‌شود و علاوه بر سرعت گیرها، بقیه المان‌های مازاد نیز جمع آوری خواهد شد، این المان‌ها در حال حاضر شناسایی انجام شده و جمع آوری برخی المان‌های مازاد تا پایان سال انجام می‌شود.

کد خبر 775108
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • mehrdad IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    1 0
    سلام یک چیز جدیدی که الان در تهران باب شده حداقل در منطقه 21 تابلوهایی تجاری هست که در خیابان میزارند مخصوصا رستورانها و بعضی املاکی ها که باعث ترافیک میشه و به نوعی سد معبر میکنند .نمیدونم چرا کسی پیگیری نمیکنه
  • رحمان IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    0 0
    بنام خدا، اینکه دست اندازهای زائد و خارج از قانون را بر می دارند بسیار خوب است ولی باید دید آیا قانون فعلی راهنمایی و رانندگی و ترافیک پاسخگوی وضع موجود هست یانه؟!!پیشنهاد می شود از مردم در رابطه با قانون ترافیک نظر سنجی شود و معضلات ترافیکی و راهنمایی رانندگی را زبان مردم شنید، بطور مثال در کشورهای اروپایی که مخترع خودرو هستند، برای عبور عابر پیاده چراغ قرمز تایمر دار (زمانبندی شده) و چرا در کشور ما این چراغ نیست؟ و سایر موارد و معضلات ترافیکی که بهتره از زبان مردم هم شنیده شود