عطرو بوی حرم می‌آید. گویی مقابل گنبد طلا نشسته‌ای و های های برای مولایت حسین (ع) اشک می‌ریزی. خادمان رضوی بی‌وقفه مهمانداری می‌کنند. در چایخانه رضوی جایی در محله باغ فیض تهران دل‌ها از حرم رضوی راهی کربلا می‌شوند.

چایخانه رضوی

همشهری آنلاین- سمیرا باباجانپور: سعادتی وصف‌ناشدنی است که باحال و هوای حرم رضوی مهمان حریم عزاداران حسینی (ع) شوی. بوی اسپند و خادمان سبزپوشی که بی‌وقفه پذیرای مهمانان هستند جلوه خاصی به خیابان داده است. امسال میهمانان حسینیه ریحانه‌الحسین (ع) در محله باغ فیض با سلام به ساحت مقدس امام رضا (ع) وارد حسینیه شدند.

خواندنی های بیشتر را اینجا بخوانید

به تو از دور سلام | با عطر حرم مطهر رضوی وارد حسینیه شوید

چایخانه رضوی در محله باغ فیض در جوار حسینیه ریحانه‌الحسین به همت کانون خدمت رضوی منطقه ۵ راه‌اندازی شده است. صفای این چایخانه جلوه خاصی به مراسم عزاداری امام حسین داده است. «وحید ابراهیم یزدی» مسئول کانون خدمت رضوی منطقه ۵، می‌گوید: «خادمان رضوی منطقه ۵ امسال به دعوت هیات ریحانه الحسین (ع) برادر عزیزمان حاج سیدمجید بنی‌فاطمه در این هیات ۲ چایخانه به نام چایخانه رضوی برای پذیرایی از عزاداران راه‌اندازی کرده‌اند. فضایی که حال و هوای حرم مطهر را تداعی می‌کند. به گفته خود عزاداران امسال عطر و بوی حرم رضوی در کنار این چایخانه پیچیده و دل‌هایشان را راهی صحن امام رضا(ع) کرده است. هدف هم همین بود تا عزاداران در کنار چایخانه دل‌هایشان را به حرم مطهر آقا امام رضا (ع) گره بزنند.»

به تو از دور سلام | با عطر حرم مطهر رضوی وارد حسینیه شوید

چایخانه ای با عطر رضوی

۶۰ خادم رضوی بی‌وقفه مهمانداری می‌کنند. پیر و جوان پای‌ کار هستند. صفای چایخانه به نام مبارکش است. به نام مطهر آقا امام رضا (ع). برپایی این چایخانه رضوی در ایام محرم تنها بخشی از فعالیت خادمان رضوی منطقه ۵ است. خادمانی که تعریف جدیدی از خدمت رضوی را به نمایش می‌گذارند.

یزدی کانون‌های خدمت رضوی را نهادی مردمی و جهادی، تحت اشراف تولیت آستان قدس رضوی معرفی می‌کند و می‌گوید: «امروز دایره حرم مطهر امام رضا (ع) محدود به بارگاه حرم مطهر نیست بلکه تلالوی این حرم نورانی با راه‌اندازی کانون‌های خدمت رضوی جلوه‌گر شده است. تشکیل این کانون‌ها تعریف جدیدی از خدمت به وجود آورده است. هر فردی در هرجایی که زندگی می‌کند می‌تواند با نیت خودش و در حد توانش به نام آقا امام رضا (ع) به همنوعش کمک کند. فعالیت‌هایی اثربخش و ماندگار که همه حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی را شامل می‌شود.»

خدمت‌رسانی به عزاداران در ماه محرم با برپایی چایخانه‌های رضوی و راه‌اندازی موکب برای پذیرایی از زوار اربعین حسینی، امدادرسانی به آسیب‌دیدگان در بحران‌ها و بلایای طبیعی، ارائه خدمات اجتماعی به محرومان، فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی در عرصه بین‌الملل و اقدامات عمومی و زیرساختی از جمله فعالیت‌های خادمان در کانون‌های خدمت رضوی است.

به تو از دور سلام | با عطر حرم مطهر رضوی وارد حسینیه شوید

از تهران تا حرم مطهر

حدود یک هزار خادم در منطقه ۵ به نام مبارک حضرت رضا (ع) فعالیت می‌کنند. یزدی می‌گوید: «بحث حمایت از محرومان، توسعه فرهنگ زیارت، توسعه فرهنگ وقف ونذربه طور جد از سوی خدام منطقه ۵ پیگیری می‌کند. به‌خصوص بحث تسهیل درزیارت که با مشارکت خیرین توانسته‌ایم شرایط زیارت آسان را تحت عنوان اعزام «زائر اولی» انجام دهیم. طرحی که همچنان پابرجاست و با شناسایی این عزیزان کاروان‌های زائر اولی به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.»

علاوه بر کانون‌های محلی و عمومی خادمان کانون خدمت رضوی با عضویت در کانون‌هایی همچون کانون قرآن، حقوقی، خانواده، مشاوره، وقف و نذر، تعلیم و تربیت، کارآفرینی، جهادی، علمی، ایثار و شهادت، جوانان، شعر و ادب، ورزشی، رسانه، سلامت، زیارت و تبلیغی بنا به تخصص و مهارت خود خدمت‌رسانی می‌کنند.

موکب خدام الرضا (ع) کانون خدمت رضوی سال گذشته در کربلای معلی میزبان زائران بود و امسال نیز خادمان رضوی بعد از برپایی چایخانه رضوی تلاش دارند این موکب را پرشور تر و باصفاتر برای میزبانی از عزاداران اربعین حسینی مهیا کنند.

شما هم خادم آقا شوید

کانون خدمت رضوی منطقه ۵ در شهران، خیابان کوهسار، شهرک بهاران سرای محله بهاران واقع‌ شده است. برای خدمت عاشقانه در این کانون همه همراه می‌شوند. از راننده تاکسی گرفته تا دکتر و مهندس همه در کنار هم به نام موسی‌الرضا(ع) فعالیت می‌کنند.

*عکس: امیر رستمی

کد خبر 776635

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha