همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه روسیه، جمهوری اسلامی ایران را همسایه و شریک تاریخی روسیه خواند و بر لزوم گسترش روابط با این کشور تاکید کرد.

 به گزارش ایرنا، سرگئی لاوروف در مصاحبه‌ای با روزنامه فایننشال تایمز  که منابع خبری روسیه روز پنجشنبه 6 فروردین آنرا منتشر کرده‌اند با استقبال از پیام باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به دولت و مردم ایران، آن را نشانه مثبت ازسوی واشنگتن برای بهبودی روابط با تهران دانست.

وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر موضع کشورش در قبال ایران مبنی بر حل وفصل موضوع هسته‌ای ایران از طریق سیاسی گفت: روسیه از بکارگیری نیروی نظامی علیه ایران برای حل برنامه هسته‌ای این کشور حمایت نمی‌کند.

وی گفت: اطمینان دارم این مساله راه حل نظامی ندارد.
لاوروف در بخش دیگری از مصاحبه گفت: ایجاد فضای مساعدتر در روابط روسیه و آمریکا، امید برای پیشرفت در امر کنترل تسلیحات هسته‌ای در جهان و سایر مسائل مهم را در برنامه دیدار آتی سران دو کشور در لندن بوجود آورده است.

لاوروف گفت: آمریکا از سیاست رویارویی که بوش رئیس جمهوری سابق این کشور دنبال می‌کرد، فاصله می‌گیرد.

وی گفت: اوباما تمام مسائلی که در روابط آمریکا و روسیه از دوره هشت ساله حکومت بوش به ارث رسیده را مورد بازبینی قرار می‌دهد که از این رویکرد استقبال می‌کنیم.

روابط روسیه و آمریکا در یک سال اخیر بدلایلی همچون تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی خود در اروپای شرقی و موضعگیری این کشور در مناقشه اوستیای جنوبی و حمایت از گرجستان بشدت تیره شده است.

کد خبر 77723

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز