همشهری‌آنلاین: دادستان کل کشور با همتایان اروپایی خود از فرانسه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، نروژ، سوئد، فنلاند، سوئیس، یونان و نیز دادستان‌های کشورهای آسیایی و آمریکای‌لاتین از جمله کره، ترکیه و ونزوئلا دیدار کرد

حجت الاسلام والمسلمین دری نجف آبادی در این دیدار که در حاشیه برگزاری اجلاس جهانی دادستان‌های کل در رومانی که 4 و 5 فرودین در بخارست برگزار شد با اشاره به گسترش فعالیت شبکه‌های مجرمانه و فعالیت‌های غیرقانونی و نامشروع فراملی در جهان تصریح کرد:

گسترس همکاری های بین المللی در جهت تامین امنیت و مبارزه با جرائم سازمان یافته موجب ارتقای ضریب امنیتی و زمینه سازی برای توسعه همه جانبه جهان خواهد شد.

دادستان کل کشور همچنین به مخاطرات تهدیدکننده امنیت اشاره کرد و اظهار داشت: دادستان‌های کل می‌توانند حلقه اتصال مستحکمی در راستای ارتقای امنیت همه جانبه کشورهای جهان باشند.

دری نجف آبادی مبارزه با قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان، جلوگیری از پولشویی و پیشگیری از جرایم فراملی و سازمان یافته و مبارزه با تروریسم را نیاز به عزم جدی منطقه‌ای و بین‌المللی دانست و توجه بیشتر نهادهای بین‌المللی را در مبارزه با این قبیل از جرائم خواستار شد.

وی تبادل اطلاعات و تجربیات فیمابین در زمینه قانونگذاری و سازوکار اجرای قوانین بازدارنده و اتخاذ روش‌های پیشگیرانه را از جمله ویژگی‌های برگزاری اجلاس سوم دادستان های کل در بخارست دانست و با تشریح پیشرفت های قضایی و حقوقی کشورمان بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش تعاملات حقوقی و قضائی تاکید کرد.

در این دیدارها طرف های اروپایی نیز با اشاره به روابط دیرینه کشورهایشان با ایران و ابراز خوشنودی از گفتگو با مقام ایرانی، گسرتش تعاملات قضایی و حقوقی فیمابین را خواستار شدند و آمادگی خود را برای تقویت اینگونه همکاریها اعلام کردند.

بنابراین گزارش، حجت الاسلام والمسلمین دری نجف آبادی در ضیافت شامی بطور ویژه با همتایان کشورهای اسلامی به تبادل نظر پرداخت و افزایش همکاریهای قضایی مشترک و تقویت تعاملات قضایی و حقوقی دول اسلامی با یکدیگر را خواستار شد

کد خبر 77741

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز