همشهری آنلاین: قربانعلی دری نجف آبادی دادستان کل کشور خواستار تغییر سیاست‌های دولت آمریکا در قبال ایران شد و گفت:

 آمریکاییان باید رفتارهای خود در قبال ایران تغییر دهند و فقط تغییر شعار کافی‌نیست.

به گزارش ایرنا، وی در گفت و گو با خبرنگاران در تهران گفت: ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در قبال آمریکا موضع واحدی داشته است.

دادستان کل کشور گفت: دولت جدید آمریکا اگر دنبال تحول در مناسبات خود با جمهوری اسلامی ایران است، باید سیاست‌های خود در قبال ایران را در رفتار و عمل تغییر دهد.

دری نجف آبادی با اشاره به برگزاری سومین اجلاس دادستان‌های کل جهان در بخارست مرکز رومانی، افزود: این اجلاس هفته گذشته به مدت دو روز با حضور دادستان‌های 140 کشور جهان برگزار شد که در آن مسایل ملی و فراملی کشورها مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت:‌ در این اجلاس به موضوع استقلال دادستانی‌های کل در رسیدگی به پرونده‌ها، عدم تاثیرپذیری از مسایل درونی و بیرونی، مبارزه با جرایم سازمان یافته و همکارهای      بین‌المللی در این رابطه و استفاده از تجربیات یکدیگر اشاره و خواستار تعامل بیشتر کشورها در این حوزه‌ها شد.

دادستان کل کشور اضافه‌کرد: در این اجلاس همچنین به بحث جرایم سازمان یافته ملی و فراملی و همکاری دولت‌ها در مبارزه با این جرایم نیز تاکید شد.

وی با اشاره به اینکه در این اجلاس ملاقات‌های بسیار خوبی با دادستان‌های کل دیگر کشورها انجام شد، گفت: در این اجلاس با دادستان‌های کل کشور‌هایی چون عربستان، ترکیه، سوریه، قطر، بحرین، کویت و برخی کشورهای اتحادیه اروپا دیدار و گفت و گو شد.

دری نجف آبادی مسایل دو جانبه و مسایل داخلی و منطقه‌ای کشور را از جمله بحث‌های مطرح شده در این دیدار‌ها ذکر کرد.

دادستان کل کشور همچنین از دیدار با رهبران مسیحیان ارتدکس خبر داد و افزود: ضرورت حفظ حرمت یکدیگر، برخی حمایت‌های غلط از کاریکاتوریست‌ها و افرادی که به مقدسات اسلامی توهین می‌کنند از جمله مسایلی بود که در این دیدارها مورد بررسی قرار گرفت.

وی در خصوص جنایات جنگی اسرائیل در غزه نیز گفت: رسیدگی به این جنایات در اجلاسی که در تهران برگزار خواهد شد مورد بررسی قرار می‌گیرد تا به یک جمع بندی خوب در این مورد برسیم.

دری نجف آبادی همچنین به دیدار با دادستان کشور ترکیه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تعدادی اتباع ایرانی در زندانی‌های ترکیه به سر می‌برد، این دیدار سبب شد در این خصوص به یک جمع بندی مناسب دست یابیم.

کد خبر 77818

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز