همشهری‌آنلاین افغانستان از راهبرد جدید امریکا برای مبارزه با افراط گرایی به ویژه تمرکز بر تهدید ناشی از القاعده از پاکستان و تلاش برای افزایش تعداد نیروهای امنیتی افغانستان استقبال کرد

همایون حمیدزاده سخنگوی حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان به خبرگزاری فرانسه گفت: "ما از اظهارات باراک اوباما رئیس جمهور امریکا استقبال می‌کنیم و با محتوای سخنرانی وی موافق هستیم". [متن سخنرانی اوباما درباره راهبرد جدید آمریکا در افغانستان]

وی خاطر نشان کرد: "‌ما به ویژه از تصدیق این موضوع که تهدیدهای القاعده به طور عمده‌ای از پاکستان سرچشمه می‌گیرد و این تهدیدها خطری برای افغانستان و دوستان خارجی ماست، قدردانی می کنیم".

باراک اوباما روز جمعه با اعلام راهبرد جدید این کشور برای غلبه بر طالبان و القاعده، گفت القاعده فعالانه در حال برنامه ریزی حملاتی به امریکا از پناهگاه‌های امن خود در پاکستان است و وعده داد گروه اسامه بن لادن را متلاشی کند و شکست دهد.

سخنگوی حامد کرزای گفت:‌ "در حالی که حمایت بین‌المللی از افغانستان سرانجام به تدریج کاهش خواهد یافت، بر اساس این راهبرد، تمرکزی مهم بر نیروهای امنیتی افغانستان صورت می‌گیرد تا انها بتوانند به طور فزاینده‌ای کنترل امور امنیتی این کشور را بر عهده گیرند".

این سخنگو همچنین گفت افغانستان به مبارزه با فساد در دولت این کشور که اوباما هشدار داده است آنرا نادیده نخواهد گرفت و موجب می‌شود افغان ها اعتماد خود را به سرانشان از دست بدهند، متعهد است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کابل، حمیدزاده درباره پیشنهاد اوباما برای تشکیل یک گروه تماس جدید در خصوص افغانستان به منظور مقابله با درگیری‌های خونین در این کشور که شامل ایران باشد، گفت: "ما همیشه گفته‌ایم ایران شریکی مهم است".

وی افزود: "انها به دولت و مردم افغانستان در تلاش‌ها برای بازسازی این کشور کمک کرده‌اند".

حمید زاده خاطر نشان کرد: "‌هر گونه بهبود در روابط ایران و امریکا سودمند خواهد بود".

سخنگوی کرزای گفت راهبرد جدید امریکا بر دیدگاه‌هایی که ما برای دوستان امریکایی خود بیان کرده بودیم ، به ویژه جنبه منطقه‌ای این مسئله تاکید کرده است.

دفتر ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد راهبرد جدید امریکا می‌تواند افغانستان و جامعه بین‌المللی را به منظور موفقیت اقدامات علیه شورشیان نزدیک‌تر کند

کد خبر 77777

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز