همشهری آنلاین: دیمیتری مدودف رئیس جمهوری روسیه 8 فروردین باردیگر تاکید کرد: مسکو حاضر نیست درباره برنامه هسته‌ای ایران با آمریکا یا هیچ کشور دیگری معامله کند

به گزارش ایرنا از مسکو، رئیس جمهوری روسیه در آستانه سفر به لندن برای شرکت در اجلاس هفته آینده رهبران 20 کشور صنعتی جهان، در مصاحبه با بی بی سی  باردیگر موضع کرملین در قبال برنامه هسته‌ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران را مورد تاکید قرار داد.

مدودف گزارش‌های منتشره در باره معامله بر سر برنامه هسته‌ای ایران با واشنگتن را دور از واقعیات دانست و تاکید کرد: موضع روسیه در این زمینه کاملا شفاف و واضح است.

رئیس جمهوری روسیه در بخشی دیگر از این مصاحبه که 8 فروردین از این شبکه پخش می‌شود، همچنین گفت: مسئله استقرار سامانه موشکی آمریکا در اروپای شرقی و موضوع برنامه هسته‌ای ایران را با باراک اوباما همتای آمریکایی خود در لندن مورد مذاکره و تبادل نظر قرار می‌دهد ولی معامله‌ای در این زمینه صورت نخواهد گرفت.

وی افزود، فکر می‌کنم که اوباما نیز با وی در این باره هم عقیده باشد.
مدودف در بخشی دیگر از این مصاحبه خاطر نشان کرد: روسیه روابط بسیار خوب و  گسترده‌ای با جمهوری اسلامی ایران دارد و کشورش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را بهترین مرجع قضاوت در برنامه هسته‌ای ایران می‌شناسد.

سرگئی ریابکوف معاون امور خلع سلاح و امنیت بین‌المللی وزیر امور خارجه روسیه نیز عصر جمعه اعلام کرد: جامعه جهانی دلیلی برای منع ایران از انجام فعالیت‌های هسته‌ای صلح آمیز ندارد.

ریابکوف در گفت و گو با رادیو اکو مسکو افزود: ایران به تعهدات خود در چارچوب ان پی تی عمل می‌کند و این بدان معنی است که جامعه جهانی دلیلی برای منع تهران از انجام فعالیت‌های هسته‌ای صلح آمیز در دست ندارد.

وی گفت: باید مسائل مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای ایران از راه‌های سیاسی حل و فصل شود که زمینه آن نیز فراهم است و آمریکا و دیگر طرف‌های مساله ایران باید از این فرصت استفاده کنند.

کد خبر 77783

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز