شنبه ۸ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: پادشاه عربستان روز جمعه 27 مارس شاهزاده نائف بن عبدالعزیز را به عنوان دومین معاون نخست وزیر این کشور تعیین کرد.

به گزارش سی ان ان، با انتصاب نائف بن عبدالعزیز در مقام معاون دوم نخست وزیر به عنوان ولیعهد دوم عربستان نیز شناخته خواهد شد.

به نظر می‌رسد انتصاب نائف بن عبدالعزیر که هم اکنون سمت وزارت کشور عربستان را عهده دار است در مقام دومین معاون نخست وزیر با تغییرات عمده‌ای که در ماه فوریه سال جاری به دستور ملک عبدالله در کابینه عربستان انجام گرفت مغایرت داشته باشد.

بر اساس این گزارش نائف عبدالعزیز محافظه کار تر از ملک عبداالله پادشاه عربستان محسوب می‌شود.

در ماه فوریه بسیاری از اعضای محافظه کار تندروی کابینه عربستان از سمت خود کنار گذاشته شدند و عناصر جوان تر و میانه رو تر به جای آنان منصوب شدند.

در این تغییرات وزرای دادگستری و ارتباطات عربستان نیز تغییر کردند.[برکناری دو مقام تندرو در عربستان]

شاهزاده سلطان بن عبدالعزیز السعود معاون کنونی نخست وزیر و ولیعهد فعلی عربستان، چند ماه قبل عربستان را به مقصد نیویورک به منظور انجام تعدادی آزمایشات پزشکی و انجام یک عمل جراحی ترک کرد.

وضعیت سلامت جسمانی سلطان بن عبدالعزیز منجر به بروز شایعات بسیاری در مطبوعات عربستان شده است، با این حال دولت سعودی اعلام کرده است که سلطان بن عبدالعزیر در حال بهبود است. رسانه‌های عربستان نیز هفته گذشته گزارشاتی را از نائف بن عبدالعزیز انتشار دادند که در آن‌ها وی شایعات پیرامون وضعیت سلامت جسمانی سلطان بن عبدالعزیز را رد می‌کرد.

عرب نیوز هفته گذشته به نقل از نائف بن عبدالعزیز نوشت: می‌خواهم به شما اطمینان دهم که ولیعهد عربستان از نظر جسمانی در وضعیت مناسبی قرار دارد. اگر خدا بخواهد او با سلامت کامل به عربستان بازخواهد گشت.

با این حال به نظر می‌رسد اعلام خبر انتصاب نائف بن عبدالعزیز در روز جمعه، پاسخی باشد به ابهامات موجود پیرامون انتخاب ولیعهد دوم عربستان و آینده سیاسی این کشور.

کد خبر 77784

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز