جمعه ۱۴ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۶:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمی‌شود هر چیزی را گفت و اسمش را تبلیغات گذاشت

سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان استرالیا به شرکت کوکاکولا دستوراتی در مورد آگهی‌هایش داده است

به گزارش خبرگزاری فرانسه "کمسیون رقابت‌ و مصرف‌‌کننده استرالیا" پنج‌شنبه 2 آوریل (13 فروردین) آگهی‌های کوکاکولا را که در آن ادعا شده بود خطرات سلامتی نسبت‌داده شده به نوشابه‌های گازدار افسانه است، تبلیغاتی "غیرقابل‌قبول" خواند.

 این کمیسیون می‌گوید آگهی‌های روزنامه‌ای کوکاکولا که از اکتبر گذشته به صورت ملی در این کشور چاپ شد و مادران را هدف قرار می‌داد، ادعا کرده بودند اینکه کوکا چاق‌کننده است، ‌دندان‌ها را خراب می‌کند یا مملو از کافئین است،‌ حقیقت ندارد.

این سازمان اعلام کرد: ‌"پیام کوکا کاملا غیرقابل‌قبول است،‌ و این برداشت گمراه‌کننده را القا می‌کند که گویی کوکاکولا نقشی در افزایش وزن، چاقی یا پوسیدگی دندان ندارد."

 این سازمان ناظر گفت که شرکت کوکاکولا موافقت کرده است که آگهی‌های تصحیحی در روزنامه‌ها و نیز جدولی در وب‌سایتش که میزان کافئین کوکا را با میزان این ماده در چای و قهوه فوری مقایسه می‌کند، منتشر کند

کد خبر 77989

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز