مؤسسه خیریه و عام‌المنفعه دارالاکرام با هدف حمایت از کودکان فاقد سرپرست مؤثر برای ادامه تحصیل چند سالی است در محله ساعی تکه ششم شهر تهران راه‌اندازی شده است. به تازگی برای حمایت تحصیلی بیشتر از دانش‌آموزان و جذب خیر، سامانه «آنلاین به مهربانی» در این مؤسسه راه‌اندازی شده است.

خیریه دار الاکرام

همشهری آنلاین- بهاره خسروی :این روزها به مدد پیشرفت و علم تکنولوژی مشارکت در هر کاری به سادگی آب خوردن یک لیوان آب خنک و گورا، فقط با یک کلیک قابل اجراست. یکی از مشارکت‌ها می‌تواند در کار خیر باشد همین‌طور که پشت مانیتور رایانه‌تان در خانه نشستید یا در محل کار تاکسی و اتوبوس تلفن همراه‌تان در دست دارید با یک کلیک ساده می‌توانید با ورود به سامانه آنلاین به مهربانی «‌مؤسسه خیریه و عام‌المنفعه دارالاکرام» امکان تحصیل یک دانش‌آموز را در دور افتاده‌ترین نقطه کشور فراهم کنید.

مؤسسه خیریه و مردم‌نهاد دارالاکرام که با حفظ کرامت و فارغ از مذهب،‌نژاد، ملیت و قومیت، برای حمایت از آموزش کودکان و نوجوانانی که به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی از ادامه تحصیل بازمی‌مانند و فاقد سرپرست مؤثرند، از سال ۱۳۸۰ آغاز به کار کرده است. به گفته دکتر «مصطفی احمدی‌زاده» مدیرعامل مؤسسه این مؤسسه‌ مردم‌نهاد، با اتکا به فعالیت‌های داوطلبانه در ۲۲ استان و بیش از ۹۵ شهر ایران چیزی بیش از ۷۴۰۰ دانش‌آموز فاقد سرپرست مؤثر برای ادامه تحصیل تحت پوشش دارند. همچنین بزرگانی چون دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی، مصطفی ملکیان و دکتر محمدعلی موحد از سفیران به مهربانی (سامانه آنلاین به مهربانی)  در این مؤسسه هستند.

راه‌اندازی سامانه مشاوره آنلاین به مهربانی

یکی از مهم‌ترین نیازهای دانش‌آموزان تحت حمایت مجموعه توجه به موانع تحصیلی و تامین نیازهای آنها تا حد امکان است. به گفته مدیرعامل این مجموعه، راه‌اندازی سامانه آنلاین به مهربانی با همین نیت به تازگی راه‌اندازی شده تا با حفظ‌ شان دانش‌آموزان به مسائل و مشکلات آنها رسیدگی شود. در این سامانه یک نفر به‌عنوان مشاور تمام نیازهای یک دانش‌آموز را از لحاظ روحی، خانوادگی و معیشتی مورد بررسی قرار می‌دهند تا بسیاری از مشکلات برای ادامه تحصیل دانش‌آموز از میان برداشته شود.

با یک کلیک در کار خیر شرکت کنید

نکته مهم‌تر این سامانه برای کمک به دانش‌آموزان مشارکت غیرمجازی خیّران است که می‌توانند با یک کلیک عضو شوند از یک دانش‌آموز حمایت تحصیلی کنند. دکتر میراحمدی‌زاده درباره نحوه عضویت خیّران توضیح می‌دهد: «‌درگام نخست با نشانی Bemehrbani.com وارد سامانه شوند. در مرحله دوم لیست دانش‌آموزان فاقد سرپرست و بورسیه و همچنین گزیده‌ای از شرایط آنها برای حمایت تحصیلی نوشته شده است. در مرحله سوم خیّران می‌توانند بورسیه یک یا چند دانش‌آموز را بسته به شرایط مالی خود برعهده بگیرند. مرحله آخر هم واریز مبالغ تعریف شده است و معمولاً حامیان متعهد به پرداخت بورسیه یک سال دانش‌آموزان انتخابی خود می‌شوند.»

دومینوی بورسیه دانش‌آموزان

دانش‌آموزان از سوی مؤسسه خیریه‌دار الاکرام بورسیه می‌شوند تا به ادامه تحصیل تشویق و در روند رشد خود مشارکت فعالانه داشته باشند. دکتر «مصطفی میراحمدی‌زاده» با بیان مطلب درباره بورسیه دانش‌آموزان توضیح می‌دهد: «‌بورسیه مبلغی متناسب با پایه تحصیلی، معدل و امتیازات مختلف ورزشی، فرهنگی و هنری و هر دانش‌آموز است. میزان بورسیه با یادگیری مهارت‌های مختلف و کسب نمرات بهتر، افزایش پیدا می‌کند و ماهانه به حساب دانش‌آموز واریز می‌شود.»

با یک کلیک در کار خیر شرکت کنید

به گفته او هر دانش‌آموزی که بابت بورسیه‌ای که دریافت کرده بعد از پایان تحصیل متعهد می‌شود تا دانش‌آموز دیگری حمایت کند. در واقع این دومینو ادامه‌دار است.

کد خبر 781588

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha