یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳
۱ نفر

انتشار تصایری از آخرین رصد ناوگروه بالگردبر آمریکایی در تنگه‌هرمز ازسوی سامانه‌های پایش و کنترل نیروی‌دریایی سپاه‌پاسداران واکنش‌های گسترده‌ای به‌دنبال داشت؛ تصاویری که از احاطه امنیتی – اطلاعاتی ایران بر فعالیت‌های تحریک‌آمیز نظامی آمریکا در خلیج‌فارس حکایت دارد.

ناوبالگردبر آمریکایی

 همشهری‌آنلاین- علیرضا احمدی: تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد پس‌از اینکه ناو بالگردبر شناور آمریکایی‌ها مبادرت به پرواز بالگرد می‌کند، با دریافت اخطار از ناو ایرانی تیپ «ذوالفقار» که مسئولیت کنترل ورودی تنگه‌هرمز را برعهده‌ دارد، بالگردها مجبور به فرود می‌شوند.

بومی‌سازی امنیت در خلیج‌فارس

یک کارشناس ارشد مسائل منطقه دراین باره، با اشاره به فعالیت‌های تحریک‌آمیز اخیر آمریکایی‌ها در آب‌های منطقه، این موضوع را نقض فاحش قوانین بین‌المللی دانست و به همشهری گفت: برخورداری ایران از ۳ هزارو ۲۰۰ کیلومتر خط ساحلی در خلیج‌فارس، سبب شده امنیت آب‌های منطقه برای جمهوری‌اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد.

حسن هانی‌زاده با بیان اینکه آمریکایی‌ها در ماه‌های اخیر به‌شدت نگران نقش فرادستی ایران در تحولات حوزه خلیج‌فارس هستند، افزود: اخیرا اشاره‌هایی ازسوی برخی کشورهای حوزه خلیج‌فارس مانند عربستان، امارات و عمان دریافت شده که نشان‌دهنده تمایل آنها برای شکل‌دهی به یک مجموعه دریایی مشترک باهدف بومی‌سازی امنیت در خلیج‌فارس است.

پیامی به آمریکا

وی با بیان اینکه انتشار تصاویر اخیر ازسوی نیروی دریایی سپاه‌پاسداران دربردارنده پیام‌های واضحی برای آمریکایی‌ها بود، عنوان‌کرد: این تصاویر به آمریکایی‌ها ثابت‌ کرد جمهوری‌اسلامی توانمندی‌های بالایی درحوزه رزم دریایی دارد.

هانی‌زاده با اشاره به پشت‌پرده تحرکات دریایی اخیر آمریکا در خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز ادامه‌داد: به‌نظر می‌رسد آمریکایی‌ها سعی می‌کنند با توسعه نفوذ و نقش‌آفرینی خود در منطقه، مانع از قوام یافتن همگرایی ایجاد شده در منطقه شوند.

پایانی بر ماجراجویی‌های آمریکا در خلیج‌فارس

این کارشناس ارشد مسائل منطقه با بیان اینکه آمریکایی‌ها در شرایطی نیستند که در خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز دست به ماجراجویی بزنند، افزود: واشنگتن با بحران‌های عدیده‌ای ازجمله در اوکراین مواجه است که شرایط را برای ماجراجویی تازه آنان در منطقه پیچیده کرده‌است.

هانی‌زاده تصریح‌کرد: آنها می‌کوشند نشان دهند که همچنان ابتکارعمل را در آب‌های منطقه در دست دارند، اما واقعیت این است که خلیج‌فارس درحال حرکت به‌سمت وفاق و همگرایی نوین با محوریت جمهوری‌اسلامی است.

کد خبر 782029

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    0 1
    ایران که اصلا درگیر مشکلات داخلی نیست!!