نمایش «زاغ» به نویسندگی و کارگردانی میثم مظفری و تهیه کنندگی سجاد افشاریان در تماشاخانه ملک روی صحنه رفت.

زاغ

همشهری آنلاین: برای یک ماه تماشاخانه ملک میزبان گروه نمایشی «زاغ» است، نمایشی به کارگردانی میثم مظفری که خودش متن را نوشته و درباره اش به همشهری آنلاین می گوید:«متن را بهار امسال نوشتم و برای تمرینات ۵ ماه وقت گذاشتیم، در طول تمرینات به ایده های جدید می رسیدیم و درنهایت کار به سرانجام رسید.» وی در ادامه از سبک و سیاق اجرای «زاغ» می گوید:« این نمایش دارای رگه‌های ابزورد و گروتسک است.کمدی سیاهی که به حقیقت تلخ می پردازد و این که تمام شخصیت ها مطلق سیاه یا سفید نیستند. در «زاغ» سعی کردیم به زندگی آدمها بپردازیم.»
مظفری که نمایش «زاغ» چهارمین کارش است از انتخاب بازیگران می گوید و این که با دو بازیگر از گذشته تجربه همکاری داشته و با دو بازیگر تازه آشنا شده و آنها به خوبی توانستند از عهده نقش بربیایند. در این نمایش آرش رستم بیگی، امیر حسن بیک، عارف عباسی و غزاله نیر  بازی می کنند.
از دیگر موضوعاتی که کارگردان نمایش «زاغ» به آن اشاره می کند، وضعیت اقتصادی و تاثیرش بر گروه های نمایشی و مخاطبان تئاتر است. مظفری در این باره توضیح می دهد:«با توجه به شرایطی که داریم، وضعیت هنرهای نمایشی به لحاظ اقتصادی اوضاع خوبی ندارد اما حقیقت این است که تئاتر یکی از علاقمندی های بزرگ ماست و بدون تئاتر نمی توانیم زندگی کنیم. حتی از جاهای دیگر کسب درآمد داریم تا بتوانیم در تئاتر آن را هزینه کنیم. نمایش «زاغ» هم در وضعیت اقتصادی خوبی تمرین و روی صحنه نرفته است و امیدواریم تماشاگر خود را داشته باشیم و حداقل تلاشمان این است که ضرر نکنیم.»

حقیقت تلخی به نام «زاغ» در تماشاخانه ملک| بدون تئاتر زنده نمی مانیم


 

کد خبر 782694
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha