شورش، مرد جنایتکاری که 14 سال قبل در جریان سرقتی مسلحانه یک طلافروش را در سقز به قتل رسانده بود سرانجام قصاص شد تا پرونده زندگی‌اش برای همیشه بسته شود.

اعدام - دار زدن

همشهری آنلاین، گروه سرنخ: عصر روز 13 آبان ماه سال 88، 2 سارق مسلح که صورت خود را پوشانده بودند در بازار اردلان سقز سد راه 2 طلافروش سیار شدند. آنها از پیش طعمه‌های شان را زیرنظر گرفته و آنها را تعقیب کرده بودند تا اینکه سرانجام آنها را متوقف و شروع به تهدید کردند. آنها می‌دانستند که این دو نفر در تبریز طلافروشی دارند و به صورت سیار به سقز هم طلا می‌آوردند و به بازاریان می‌فروشند. یکی از مردان مسلح که عجله زیادی برای به دست آوردن طلاها داشت ناگهان اسلحه‌اش را از زیر لباسش بیرون کشید و به طرف یکی از دو طلافروش شلیک کرد. سارق مسلح چند گلوله به سر و گردن او شلیک کرد و کیف حاوی 4 کیلو طلا را که از دست او افتاده بود برداشت و همراه با همدستش سوار بر یک موتورسیکلت از آنجا فرار کردند.  
با وجود تلاش‌های گسترده پلیس برای دستگیری سارقان جنایتکار؛ اما با گذشته ماهها از این حادثه هنوز هیچ ردی از آنها به دست نیامده بود. با این حال تلاشها برای یافتن ردی از آنها ادامه یافت تا اینکه  حدود 9 ماه بعد با تلاش اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیروهای انتظامی اعضای این باند سرقت که 3 نفر بودند دستگیر شدند. 
عامل قتل مرد طلافروش بعد از محاکمه در دادگاه به قصاص و سایر اعضای باند به تحمل حبس محکوم شدند. این رای بعد از مدتی در دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و در نهایت صبح امروز قاتل در زندان مرکزی سنندج قصاص شد.

اما شورش که بود؟

غلامرضا مروتی معروف به شورش پیش از ارتکاب این جنایت جزئیات دقیقی از مراحل طراحی نقشه جنایت بازگو کرده بود. او اعتراف کرده بود که با همدستانش برای تهیه اسلحه به یکی از کشورهای همسایه سفر و اقدام به خرید ۲ قبصه اسلحه کرده و به صورت غیرمجاز وارد کشور می‌کنند. یکی از سارقان مامور تعقیب طلا فروش سیار شده بود و شب سرقت تا تاریکی هوا و خلوت شدن بازار او را تعقیب می‌کرد. غلامرضا مروتی و متهم دیگر پرونده که صورت خود را پوشانده بودند، هر کدام مسلح به یک قبضه اسلحه با حمله به طلا فروش ابتدا اقدام به شلیک هوایی می‌کنند.طلا فروش برای نجات دادن جان خود اقدام به فرار می‌کند که «شورش» مرد طلافروش را تعقیب و با شلیک گلوله او را به قتل می‌رساند.

فروش طلاهای مسروقه در سلیمانیه
یک ماه بعد از سرقت یکی از متهمان طلاها را طی چند نوبت به عراق منتقل و به فردی در بازار سلیمانیه به مبلغ ۷۰ میلیون تومان می‌فروشد. شورش مروتی بعد از دستگیری در اقاریر خود در مورد انگیزه سرقت مسلحانه گفته است «قصد داشتم به خارج بروم که پدرم برای سفر به من پول نداد. قصد داشتم ازطریق گروهک‌ها از کشور خارج شوم بعداً که طلا فروش سیار را دیدم وسوسه شدم که از آن طلا سرقت کنیم.» به یکی از دوستانم پیشنهاد سرقت از طلا فروشی را دادم، پیشنهاد مرا قبول کرد حدود یک سال نقشه کشیدیم و بعد اسلحه و موتور بدون پلاک برای سرقت تهیه کردیم.بعد از سرقت طلاها را در روستایی مخفی و سلاح‌ها و موتور را با دستگاه جوش قطعه قطعه کرده و در رودخانه انداختیم. بعد از مدتی طلاها را در بازار سلیمانیه فروختیم و بین ۳ نفر تقسیم کردیم. 

در نهایت صبح امروز حکم قصاص شورش مروتی اجرا و پرونده زندگی اش برای همیشه بسته شد.

کد خبر 782733

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • NL ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    4 0
    این بنده خدا از زمان تولد در حال شورش بوده.