دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران براى دیداری رسمى از جمهورى قزاقستان، روز دوشنبه 17 فروردین تهران را به مقصد آستانه پایتخت این کشور ترک کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ آقاى احمدى نژاد به دعوت نورسلطان نظربایف رئیس جمهوری قزاقستان از این کشور دیدن مى‌کند.

گسترش روابط دوجانبه و همکارى‌هاى منطقه‌اى و بین‌المللى در دستور کار مذاکرات تهران - آستانه قرار دارد.

در مراسم بدرقه رسمى رئیس جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین محمدى گلپایگانى رئیس دفتر مقام معظم رهبری، پرویز داوودى معاون اول رئیس جمهوری و شمارى از اعضاى هیات دولت حضور داشتند.

اظهارات رئیس جمهوری پیش از سفر به قزاقستان

رئیس جمهوری اسلامی ایران پیش از ترک تهران به مقصد آستانه، ایران و قزاقستان را دو کشور بزرگ در منطقه دانست که روابط آن‌ها از آغاز استقلال قزاقستان، دوستانه و رو به رشد بوده است.
 
آقاى احمدى نژاد در جمع خبرنگاران، دیدگاه‌هاى ایران و قزاقستان را درباره مسائل مهم منطقه‌اى و بین‌المللى بسیار نزدیک و بخش مهم آن را یکسان و مشترک خواند.

وى گفت: دو کشور در مسائل منطقه‌اى و جهانى همکارى‌هاى خوبى دارند و در این سفر درباره توسعه تجارت، انرژی، انتقال انرژی، حمل و نقل و سرمایه گذارى مشترک تبادل نظر خواهد شد.

رئیس جمهوری افزود: درباره آمادگى‌هاى تهران و آستانه براى مقابله با تحولات منفى جهانى تبادل نظر مى‌شود.

وى آینده روابط دو کشور را با توجه به توافق‌هاى انجام شده بسیار روشن دانست.

رئیس جمهوری گفت: ارزش کنونى مبادلات و همکارى‌هاى اقتصادى ایران و قزاقستان 2.5میلیارد دلار در سال برآورد مى‌شود که این میزان در این سفر،  به طور جهشى افزایش خواهد یافت.

هیاتى عالى رتبه ازجمله وزراى امور خارجه، کار و امور اجتماعی، نفت و بازرگانى رئیس جمهوری را در سفر رسمى دو روزه به قزاقستان همراهى مى‌کنند.

کد خبر 78296

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز