سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۲
۰ نفر

گروه ورزشی: هرکس که به قهرمان یکی از نمایندگان انگلیس یا اسپانیا در لیگ قهرمانان اطمینان کامل دارد، بی‌تردید از پیشروی بایرن‌مونیخ و ستاره طراح و بااستعداد این تیم فرانک ریبری غافل بوده.

ممکن ساختن غیرممکن‌ها در بایرن برای ریبری به یک عادت تبدیل شده ولی حالا به قهرمانی در لیگ قهرمانان آن چشم دوخته است.

بایرن حضور در جمع هشت تیم یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان را مرهون پیروزی 12 بر یک مقابل اسپورتینگ لیسبون در مجموع دو دیدار رفت و برگشت مرحله اول حذفی است؛ نتیجه‌ای که رکورد پرگل‌ترین پیروزی تاریخ لیگ قهرمانان پس از مرحله گروهی به شمار می‌رود.

ریبری و هم‌تیمی‌هایش اگرچه از توجه زیاد به بازتاب این برد چشمگیر خودداری کرده‌اند اما در عین حال بی‌تردید از هیچ حریفی در راه رسیدن به پنجمین قهرمانی باشگاه در اروپا نمی‌ترسند. ریبری که در دیدار رفت مقابل اسپورتینگ 2 گل به ثمر رساند دیدار برگشت را به خاطر مصدومیت از دست داد. وی در مصاحبه با وب‌سایت یوفا در این‌باره می‌گوید: «واقعا کنترل آن دو بازی را در دست داشتیم به خصوص در دیدار رفت ما 5 بر صفر بردیم که واقعا لذت‌بخش بود. بازی فوق‌العاده‌‌ای در لیسبون انجام دادیم. دیدار برگشت برای اسپورتینگ سخت بود اما ما بازی را واقعا جدی گرفتیم و توانستیم 7 گل بزنیم. این خیلی اهمیت داشت؛ مخصوصا برای هواداران.»

پاداش بایرن برای عملکرد مقتدرانه مقابل اسپورتینگ، رویارویی با بارسلونایی است که قدرت خط حمله‌اش بر هیچکس پوشیده نیست. صدرنشینان در جدول اسپانیا 85 بار در 29 بازی لیگ گلزنی کرده‌اند و حمایت بسیاری از هواداران برای قهرمانی در فینال 27 می در رم را همراه خود می‌بینند. ریبری درباره حریف بزرگ تیمش می‌گوید: «همه، آنها را می‌شناسند.

از ابتدای فصل آنها در همه چیز حرف اول را زده‌اند. از نظر من آنها در حال حاضر یکی از بهترین تیم‌های دنیا هستند. آنها به لحاظ تکنیکی بسیار قـدرتمندند، فــوتــبالــی فوق‌العاده بازی می‌کنند و گل‌های زیادی می‌زنند.» بایرن اما برخلاف حریف خود در لیگ آلمان عملکرد قاطعی نداشته و به همین دلیل در دیدار امشب با بارسا تیم ضعیف‌تر میدان تلقی می‌شود. شاگردان کلینزمن با عملکرد بی‌ثبات در بوندس‌لیگا از صدر جدول لیگ فاصله گرفته‌اند. (آنها شنبه در خانه ولفسبورگ با نتیجه 5 بر یک شکست خوردند) و همین موضوع مربی تیم را از سوی منتقدان تحت فشار قرار داده است.

اما ریبری در توضیح شرایط بایرن در لیگ و دفاع از کلینزمن می‌گوید: «او همیشه به ما نزدیک بوده با اینکه این کار همیشه آسان نیست. او دوران سختی داشته. درست قبل از دو بازی مقابل اسپورتینگ، ما در بوندس‌لیگا نتایج خوبی نمی‌گرفتیم. خیلی سخت بود و همه از ما انتقاد می‌کردند اما ما کنار هم ایستادیم، خودمان را پیدا کردیم و دوباره تمرکز کردیم. حالا تیم شرایط بهتری دارد.»

غیبت ریبری به دلیل مصدومیت از زمان آغاز فصل مشکلی جدی برای بایرن به شمار می‌رفت به طوری که هر بار نبود این بازیکن در جناح چپ به خوبی احساس می‌شد.
 براساس آرای عمومی، بایرن هرگز نمی‌توانست بازیکن بهتری را در سمت چپ خط میانی خود در اختیار داشته باشد. ریبری 25 ساله با غلبه بر رقیبانی چون آرین روبن، وسلی اسنایدر، داوید سیلوا و آندرس اینی‌یستا در ترکیب تیم منتخب سال وب‌سایت یوفا قرار گرفت.

وی دراین‌باره می‌گوید: «این فصل یک افتخار واقعی است که بدانم هواداران زیادی من را دوست دارند و از من حمایت می‌کنند. این باعث می‌شود که بخواهم بهتر شوم و برای ارائه یک بازی واقعا خوب بیشتر به خودم مطمئن شوم و در عین حال لذت ببرم. رقابت با چنین بازیکنانی در جناح چپ و خط میانی سخت است چون آنها بازیکنان بزرگی هستند. حالا این به من بستگی دارد که به همان بازی خوب ادامه دهم، صددرصد تلاش کنم و از بازی لذت ببرم.»

کد خبر 78409

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز