چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۹
۰ نفر

گروه ورزشی:‌ بازیکنان دو تیم منچستریونایتد و بارسلونا در آستانه فینال امشب لیگ قهرمانان، اظهارنظرهای جالبی درباره وضعیت آمادگی‌شان و ویژگی‌های حریف انجام داده‌اند.

رونالدو: از مسی نمی‌ترسم

کریستیانو رونالدو در آستانه دیدار فینال لیگ قهرمانان گفت که از رویارویی با مسی هراسی ندارد: «رفتن به زمین مسابقه با دل‌نگرانی و وحشت از یک بازیکن اصلا درست نیست ولی احترام زیادی برای لیونل مسی به عنوان یک بازیکن قائلم. او سبک بازی فوق‌العاده‌ای دارد و مطمئن هستم به اندازه من، برای این فینال هیجان‌زده است. فینال امسال بین دو تیم از بهترین تیم‌های جهان برگزار می‌شود و شاید دیداری است که علاقه‌مندان بسیاری آرزوی آن را داشتند.»

او اضافه کرد: «بارسلونا می‌تواند برای تک‌تک پست‌ها، یک بازیکن عالی داشته باشد درست مثل ما. می‌دانیم که باید برای شکست این تیم خوب بازی کنیم و می‌دانیم که با انجام بهترین بازی‌مان، باید نشان دهیم احترام زیادی برای حریف قائل هستیم.»

برباتوف: بی‌تفاوت نیستم

برباتوف، گران‌ترین خرید تاریخ منچستریونایتد به احتمال زیاد در فینال امشب روی نیمکت می‌نشیند. مهاجم بلغاری که در بازی‌های اخیر نمایش قابل‌قبولی نداشته، با انتقاد هواداران روبه‌رو شده که او را متهم به بی‌تفاوتی می‌کنند. ولی او در رد آن می‌گوید: «می‌دانم که مردم گاهی فکر می‌کنند من بی‌خیالم. ولی باور کنید اینطور نیست. من هم در روزهایی که خوب بازی نمی‌کنم، ناراحت می‌شوم. مردم نباید با نگاه کردن به صورت من قضاوت کنند.»

برباتوف که در ابتدای فصل به منچستریونایتد پیوسته، اعتراف می‌کند که هنوز در تیم جا نیفتاده و امیدوار است این اتفاق با پیروزی در فینال رم بیفتد: «من جزیی از این تیم هستم، ولی خودم را کاملا جزو آن نمی‌دانم چون فصل گذشته قهرمان لیگ قهرمانان نشدم. این کمی ناراحت‌کننده است. اگر بتوانیم دوباره این کار را انجام دهیم، برای من بسیار مهم خواهد بود.»

اتوئو نگران آمار گلزنی‌اش نیست

اتوئو در بازی‌های اخیر بارسا گلی نزده ولی در آستانه فینال امشب این موضوع او را نگران نمی‌کند: «اگر می‌خواهیم پیروز شویم، باید گل بزنیم. من کار همیشگی‌ام را انجام می‌دهم، به سختی می‌دوم و حریف را پرس می‌کنم و این موضوعی است که برای هم‌تیمی‌هایم ارزش دارد. اگر گل بزنم که چه بهتر، من روی گل زدن وسواس ندارم. می‌توانستم در ماه اخیر 12 گل بزنم ولی توپ‌هایم وارد دروازه نشد.» اتوئو درباره از دست دادن کفش طلای اروپا اضافه کرد: «من تا آخر برای به دست آوردن پی‌چی‌چی (عنوان آقای گلی اسپانیا) و کفش طلای اروپا تلاش کردم و حالا تنها می‌توانم به فورلان تبریک بگویم.»

ویدیچ: فقط دفاع نمی‌کنیم

نمانیا ویدیچ مدافع یونایتد معتقد است که تیمش قابلیت رقابت با سبک تهاجمی بارسلونا را دارد. وی دراین‌باره می‌گوید: «در لیگ اسپانیا، بارسلونا فوتبال خوبی را به نمایش گذاشته و گل‌های زیادی زده. به آنها احترام می‌گذاریم اما بیشتر به خودمان فکر می‌کنیم و اینکه چه کاری را چطور باید انجام دهیم. ما تیمی نیستیم که فقط برای دفاع به آنجا برویم بلکه می‌خواهیم حمله کنیم. وقتی به گل نیاز داریم، گل می‌زنیم. در بعضی بازی‌ها یک یا دو گل عقب بودیم ولی بردیم. نشان داده‌ایم که وقتی به گل احتیاج داریم مهاجمان تیم می‌توانند گلزنی کنند.»

سیلوینیو: برای رویارویی با یونایتد آماده‌ام

سیلوینیو مدافع چپ بارسلونا به گواردیولا مربی خود اطمینان داده که کاملا برای رویارویی با منچستریونایتد آماده است. وی که شاید به جای آبیدال محروم به زمین برود دراین‌باره می‌گوید: «نمی‌دانم مربی تصمیم دارد از من استفاده کند یا نه اما مهم این است که می‌دانم خوب بازی خواهیم کرد. ما کمی خودخواهیم و من اشتیاق زیادی دارم و خودم را برای بازی آماده می‌کنم. باید دید گواردیولا از من استفاده می‌کند یا کیتا که در این پست متخصص نیست.»

مسی: می‌خواهم از فینال لذت ببرم

مسی، مهاجم آرژانتینی‌بارسلونا می‌خواهد از تقابل امشب با منچستریونایتد در فینال رم لذت ببرد. وی که 3 سال پیش قهرمانی این تورنمنت را با بارسا تجربه کرده به وب‌سایت یوفا گفت: «می‌دانم که باید از این فینال خیلی بیشتر از فینال قبل لذت ببرم چون فکر می‌کنم بازیکنان زیادی هستند که شانس قهرمانی در لیگ قهرمانان را ندارند و همین امر این بازی را خاص می‌کند. اگر می‌خواهی قهرمان شوی باید در کل فصل خوب بازی کنی اما پیروزی در فینال خیلی خاص‌تر است مخصوصا اگر در آن بازی کنی.»

مسی انتظار بازی متفاوتی را نسبت به تقابل دو تیم در نیمه‌نهایی فصل گذشته دارد: «سال گذشته آنها منتظر ما می‌شدند تا جلو بیاییم و بعد از ضدحمله استفاده می‌کردند اما فکر می‌کنم فینال متفاوت است و آنها با قدرت بازی خواهند کرد. همانطور که در کل این فصل بودند و از همه مهم‌تر به این خاطر که بازیکنان باکیفیتی دارند. به نظر من فوتبالی باز و بهتر از آن بازی نیمه‌نهایی خواهد بود.» وی در خصوص رونالدو همتای خود در یونایتد گفت: «هر فردی که فوتبال را دوست داشته باشد بازیکنی مثل او را تحسین می‌کند. اما فکر می‌کنم این بازی بین دو تیم بزرگ است و فقط به یک بازیکن بستگی ندارد. موضوع این نیست که رونالدو بهتر از من است یا من بهتر از او. هردوی ما می‌خواهیم با تیم خودمان قهرمان شویم و جام را بالای سر ببریم.»

پلاتینی، منتظر یک فینال با‌شکوه

میشل پلاتینی، رئیس یوفا با وجود هجوم هواداران بارسلونا و منچستریونایتد به شهر رم، نگران درگیری میان آنها نیست: «ورزشگاه المپیک، ورزشگاهی زیبا با بهترین چمن و دمای کنترل‌شده است. امیدواریم همه چیز از نظر امنیتی طبق برنامه پیش برود چون از یک سال پیش برای برگزاری این بازی تدارک دیده‌ایم.»  پلاتینی که یک‌بار در سال 1985 قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا را همراه با یوونتوس تجربه کرده، با حساسیت‌ها و هیجان چنین مسابقه‌ای به خوبی آشناست اما نمی‌تواند قهرمان لیگ امسال را پیش بینی کند. فوتبال همیشه غیرقابل پیش‌بینی است، مسابقه‌ای که با حضور این دو تیم توانمند و بازیکنان بسیار حرفه‌ای برگزار می شود، حتما دیدنی و مهیج است.»

وین رونی: فقط 90 دقیقه تا قهرمانی مانده

وین رونی می‌گوید که هفته گذشته تنها به فینال رم و پیروزی در آن فکر می‌کرده: «از وقتی که قهرمان لیگ برتر شدیم، هر روز به فینال لیگ قهرمانان فکر کرده‌ام به گلزنی و پیروزی در فینال که باعث آمادگی بهتر می‌شود. قبل از هر مسابقه می‌توانم خودم را در حال گلزنی و انجام کارهایی مثبت تصور کنم. معمولا یک روز قبل از مسابقه از مسئول لباس‌ها می‌پرسم که قرار است چه لباسی بپوشیم، بنابراین می‌توانم خودم را با همان لباس‌ها حین مسابقه تصور کنم و الان هم خودم را در حال بالا بردن جام قهرمانی می‌بینم.»

کد خبر 82294

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز