سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین - سپیده بهکام: فعالان بازار سهام در مراجعات خود به کارگزاری‌های بورس تهران طی ۷۰۰۰ معامله، ۳۸ میلیون سهم را در این بازار دست به دست کردند.

حجم سهام معامله شده در روز سه‌شنبه ۱۸ فروردین نسبت به روز قبل ۸ میلیون سهم بیشتر بود و ارزش معاملات در این روز به ۸۷.۳۳ میلیارد ریال بالغ شد. شاخص کل قیمت سهام نیز به دنبال این مبادلات ۲۹ واحد افزایش یافت تا به ۸ هزار و ۷۸ واحد نردیک شود.

همچنین در این روز شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) با ۲۶ واحد افزایش به ۶ هزار و ۴۹۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) با ۲۴.۲ واحد رشد روی ۱۲ هزار و ۵۸۸ واحد ایستاد.

پرطرفدارترین سهام بورس طی معاملات امروز به ترتیب پالایش نفت اصفهان، مخابرات و بانک کارآفرین بود.

در جریان دادوستدهای این روز بورس اوراق بهادار تهران ۳۲۰ نفر تقاضای خرید ۱۲.۴ میلیون سهم پالایش نفت اصفهان به ارزش ۷۰.۴ میلیارد ریال را داشتند و ۹۰۸ نفر هم برای ۴۰.۵۵ میلیون سهم مخابرات به ارزش ۵۷.۴ میلیارد ریال دستور خرید صادر کردند.

حجم تقاضا برای سهام بانک کارآفرین هم امروز در حدود ۱۵.۵ میلیون سهم به ارزش ۴۲.۷ میلیارد ریال برآورد شد.

در کفه عرضه نیز در جریان مبادلات ۱۸ فروردین ۸۴ دستور فروش روی میز کارگزاران بورس تهران قرار گرفت که در رابطه با فروش ۴۹۵ هزار و ۲۲۳ سهم ماشین‌آلات تراکتورسازی به ارزش ۵.۶۳ میلیارد ریال بود.[مفاهیم: کارگزار بورس]

حجم عرضه سهام این شرکت امروز نیز از سایر شرکت‌های بورسی بیشتر بود.

کد خبر 78419

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز