به گزارش همشهری، جلال بهرامی با بیان این مطلب افزود: معتقدم که معاینه فنی نباید برای همه کشور با یک نگاه دیده شود. چرا که در برخی شهرها که مسئله آلودگی هوایشان جدی است باید معاینه فنی خاص همان شهر اجرا شود تا بتوان تا حدودی بر معضل آلودگی هوا غلبه کرد.
وی با بیان اینکه معاینه فنی در کلانشهری مثل تهران که هوای آن در طول سال ۲۰۰ روز آلوده است، باید سطحبندی شود، ادامه داد: خودروها باید بر اساس میزان آلایندگی که تولید میکنند، بتوانند در سطح شهر تردد کنند و برخی از خودروها در روزهای آلوده سال نباید اجازه تردد در شهر را داشته باشند و حتی در برخی کلانشهرها نباید اجازه تردد به برخی از خودروها داد.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه نباید اینگونه باشد که یک خودرو چهار سال بعد از تولید تازه به فکر اخذ معاینه فنی بیفتد و اقدام کند، گفت: خودروها بر اساس سال کارکرد، مدل و مصرف سوخت باید بررسی شده و برخی از آنها حتی اگر معاینه فنیشان تأیید شود، نباید تردد کنند؛ چرا که مصرف سوخت بالایی دارند و آلایندگی ایجاد میشود و برخی از خودروها که در حال حاضر معاینه فنی دریافت میکنند، در کلانشهری همچون تهران حتما باید معاینه فنی برتر بگیرند که حداقلهای آلایندگی را داشته باشند.
نظر شما