سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور آمریکا طی سخنانی در جمع دانشجویان استانبول اعتراف کرد که سیاست‌هایش تفاوت چندانی با جورج بوش ندارد.

به گزارش ایسنا، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در جلسه‌ پرسش و پاسخ با دانشجویان استانبول، در خصوص اختلاف دیدگاه‌هایش با جورج بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا، اظهار داشت: بر خلاف آنچه که گفته می‌شود تفاوت زیادی در دیدگاه‌های ما وجود ندارد هر چند در مواردی هم چون جنگ عراق من اساسا با این جنگ مخالف بوده و معتقد بودم که این جنگ اقدامی اشتباه است.

اوباما گفت: اکنون وظیفه من عقب نشینی نیروهای آمریکایی از عراق است که البته این عقب نشینی باید با هوشیاری صورت گیرد و من باید مطمئن شوم که خروج نیروهای آمریکایی با از بین رفتن کامل خشونت در عراق همراه است.

وی در ادامه گفت: اما درخصوص زمینه‌هایی هم چون خطرات و تهدید‌های تروریستی و القاعده، ما توافق نظر داشتیم و من هم معتقدم القاعده تهدیدی بزرگ نه تنها برای آمریکا بلکه تهدیدی برای جهان است و این مساله که مردم بیگناه قربانی اهداف سیاسی شوند، قابل قبول نیست.

اوباما گفت: به نظر من آمریکا باید برای رویارویی با تهدید القاعده با هم پیمانانش همکاری کند و این امر مهمی است که ما در راستای آن تلاش خواهیم کرد.

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر در حمایت از عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا گفت: ما از عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا حمایت می‌کنیم؛ اما روابط ما ارتباطی با این موضوع ندارد و حتی در صورت عدم عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا روابط ما با این کشور ادامه خواهد یافت.

وی درباره این که چرا نیکولا سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه نظری مخالف با نظر وی درباره پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا و مشروط بودن این امر به حل و فصل بحران ترکیه و ارمنستان دارد گفت: هر چند که آمریکا عضو اتحادیه اروپا نیست، اما ما می‌توانیم در این خصوص نظر دهیم. من اطلاعی از موضوع مرتبط دانستن بحران ترکیه و ارمنستان با عضویت این کشور در اتحادیه اروپا ندارم؛ اما در عین حال سارکوزی دوست و هم پیمان ماست و نگرانی او از پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا عدم اطمینان وی نسبت به این امر است که آیا ترکیه توان همگرایی را دارد یا خیر.

کد خبر 78425

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز