به گزارش«اطلاعات آنلاین»، لباس فروشی مهمترین کسبوکار اینستاگرامی است و پس از آن فروش لوازم آرایشی قرار دارد. رتبه سوم فروش در اینستاگرام هم در اختیار فعالان تهیه غذا و رستوران است.
البته در تلگرام هم کسبوکارهای زیادی صفحه خرید و فروش دارند اما جنس کار آنها دیگر شبیه به اینستاگرام نیست. براساس اطلاعات دریافتی یکتانت، در شبکههای اجتماعی داخلی و خارجی ۷۸۰ هزار فروشگاه فعالیت می کنند که ۶۵۳ هزار فروشگاه آن در شبکه اجتماعی اینستاگرام حضور دارند. بررسی ها نشان می دهد که تعداد فروشگاههای اینستاگرامی در ایران یکچهارم کل فروشگاههای اینترنتی اتحادیه اروپاست. مثلا ترکیه ۵۲۱ هزار و امارات ۲۹۲ هزار فروشگاه اینستاگرامی دارد. ادمینهای کسبوکارهای اینستاگرامی صفحه خود را ماهانه ۴ بار بهروز میکنند و میانگین ۱۳ هزار و ۵۰۰ فالوئر دارند.
اطلاعات دریافتی نشان می دهد که ایرانیها ۴۱ میلیون صفحه اینستاگرام شخصی و ۶/۳میلیون هم صفحه عمومی دارند. این صفحات عمومی اینستاگرام فارسی در سال قبل ۴۴۰ میلیون پست گذاشتهاند. هر کاربر ایرانی سال قبل بهطور متوسط ۲۷۵ صفحه عمومی را دنبال میکرد و بهطور متوسط ۷ هزار پست هم لایک کرده است. تعداد کل بازدیدهای ماهانه در اینستاگرام و تلگرام از شهریور ۱۴۰۱ تا آذرماه به دلیل اختلال اینترنت، با کاهش بازدید مواجه شد.
همچنین موضوعات مد و پوشاک، سبک زندگی، زیبایی و مراقبت از پوست، فناوری و گجتها، ورزش و تناسباندام، غذا و آشپزی، سخنان الهامبخش و انگیزشی و سلامت و تغذیه مهمترین موضوعات مورد توجه در اینستاگرام است.
نظر شما