همشهری آنلاین: خطوط تولید20 پروژة مهم الکترواپتیکی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در صنایع اپتیک اصفهان با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به بهره‌برداری رسید

به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، شبیه ساز توپ 23 میلیمتری، سامانه شبیه‌ساز خط نشانه لیزری، سامانه میدان تیر الکترونیک، کاناپی هواپیمای F14,T27,F7,F4 ، نمایشگر دریایی، سانترال یکپارچه، ساکشن اورژانسی، مانیتور علایم حیاتی مغز، سامانه دیده‌بانی هوشمند و نظارت تصویری، دوربین عکسبرداری هوایی دیجیتال، سکوی مراقب و شناسایی هوایی مجهز به فاصله‌یاب لیزری، از جمله پروژه‌هایی است که مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 در آئین بهره‌برداری از طرحهای یاد شده، سردار سرتیپ مصطفی محمدنجار طی سخنانی اظهار داشت، همانگونه که در اواخر سال گذشته و عده داده بودیم، در سال 88 خبرهای خوش و خیره‌کننده‌ای از صنایع دفاعی را به استحضار ملت شریف ایران خواهیم رساند که در اولین گام شاهد افتتاح 20 پروژه مهم الکترواپتیکی که از پیچیدگی و حساسیت ویژه‌‌ای برخوردار هستیم.

وی افزود: یکی از راهبردهای اصلی که وزارت دفاع در سال 88 در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است، هوشمندسازی تجهیزات و امکانات نیروهای مسلح است، با افتتاح این خطوط تولیدی و واگذاری محصولات آن به نیروهای مسلح، قدرت دفاع هوشمندانه نیروهای مسلح به نحو چشمگیری افزایش می‌یابد.

 وزیر دفاع گفت: پروژه هوشمندسازی علاوه بر افزایش کارآیی ، دقت ، سرعت عمل و تقویت بنیه دفاعی و توان بازدارندگی کشور می تواند نقش موثری در اصلاح الگوی مصرف نیروهای مسلح نیز ایجاد کند، رویکرد مهمی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بعنوان اولویت کاری سال 88 کشور تعیین فرمودند.

سردار نجار افزود در واقع وزارت دفاع با رویکرد هوشمندسازی علاوه بر ارتقاء توان دفاعی گام بلندی در اصلاح الگوی مصرف نیروهای مسلح برداشته است، بطور مثال وقتی ما سامانه شبیه‌ساز انواع سلاحها و تجهیزات مورد نیاز نیروهای مسلح طراحی، تولید و در اختیار آنان قرار می دهیم.

صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌ها، منابع انسانی و مالی بعمل می‌آوریم که می‌تواند در تحقق فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اصلاح الگوی مصرف بسیار کارساز باشد.

وزیر دفاع در ادامه افزود: در طلیعه سال جدید، بهره‌برداری از 20 طرح مهم الکترواپتیکی نشان از پویایی، تحرک، نوآوری و شکوفایی صنایع الکترونیک وزارت دفاع دارد.

سردار نجار در پایان با تشکر و قدردانی از متخصصان و دانشمندان صنایع الکترونیک و اپتیک وزارت دفاع گفت: امروز شرکت صنایع الکترونیک وزارت دفاع پیشتاز و پیشرو در عرصه این صنعت بسیار مهم و پیچیده هستند و موفق شده‌اند با بومی‌سازی ، طراحی و تولید انواع تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی نیازمندیهای بخش نظامی و غیرنظامی کشور را در این حوزه تأمین نمایند.

کد خبر 78429

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز