سعید بیگی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع ومشاغل شهر از اجرای پروژه فراتحلیلی با همکاری پژوهشگران دانشگاه تهران خبر داد و گفت که برای حل پدیده دستفروشی باید این موضوع دقیقا شناخته و راهکارها بررسی شود تا بتوان به نتایج مطلوبی دست یافت.

دستفروشی تجریش

به گزارش همشهری، دامنه پدیده دستفروشی در پایتخت گسترش یافته و امروز به یک معضل تبدیل شده است. سد معبر توسط بساط گستران نارضایتی شهروندان را در پی داشته و مدیریت شهری برای حل این معضل اجرای طرح سامان بخشی دستفروشان را در دستور کار قرار داده است. شهرداری تهران قصد دارد با استفاده از راهکارهای علمی و تجارب موفق شهرها و کشورهای مختلف این کار را به نحوی انجام دهد که هم شهروندان منتفع شوند و هم دستفروشان. در راستای این رویکرد پژوهش های علمی بهترین گزینه است که به گفته مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، پروژه های تحلیلی با مشارکت اساتید و پژوهشگران دانشگاه تهران از طریق تجمیع تمام پژوهش های این حوزه در حال انجام است.

سعید بیگی همچنین عنوان کرد: «پس از بررسی تمام پژوهش‌های مرتبط با دستفروشی، بیش از ۷۰ پژوهش مورد تایید که درباره دستفروشی در ایران انجام شده به عنوان معیار، تجمیع و مورد تحلیل قرار گرفته است. مطالعاتی هم در خصوص کشورهای مغولستان، هند، تایلند، آفریقای جنوبی و ترکیه که در حوزه دستفروشی تجربه های مشابهی با ایران دارند بررسی و وضعیت مدیریت و ساماندهی دستفروشان در آن کشورها ارزیابی شده است.»

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد: «پژوهش‌ها بانک اطلاعاتی خوبی در اختیار ما قرار می‌دهد تا به راهکاری جامع برای مدیریت و ساماندهی دستفروشان دست یابیم و دستاوردهای علمی این پژوهش‌ها در قالب مقاله علمی ‌و کتاب در اختیار سایر کلانشهر ها قرار خواهد گرفت.»

کد خبر 784817

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha