اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در یادداشتی تأکید کرد که توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی تهران ضرورت دارد و در بودجه ۱۴۰۳ به این موضوع توجه‌ای ویژه‌ای خواهد شد.

اقبال شاکری، نماینده مجلس

به گزارش همشهری، نمایندگان قطعا با توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی کلانشهرها به‌ویژه تهران موافق هستند. بودجه‌های خوبی هم در سال۱۴۰۲ پیش‌بینی شده و در بودجه۱۴۰۳ هم به این موضوع توجه ویژه‌ای خواهیم داشت، چراکه موضوع حمل‌ونقل عمومی اولویت شهر است و کاستی‌ها و کمبودهای آن باید جبران شود.

اختصاص بیش از ۴۰درصد بودجه شهرداری تهران به حوزه حمل‌ونقل نشان می‌دهد مدیریت شهری در این موضوع دغدغه‌مند است و برای رفع مشکلات این حوزه حتما نیاز است از سایر منابع مانند امکان ایجادشده از طریق تهاتر نفت هم استفاده شود. امروز تقریبا ۲۵۰۰دستگاه اتوبوس در تهران فعالیت هستند و براساس آمارها در این شهر نیاز به ۱۰هزار دستگاه اتوبوس و حدود ۱۵۰۰دستگاه واگن است، بنابراین ضرورت دارد شهرداری تهران از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های ایجادشده که بالقوه هستند نهایت استفاده را ببرد و با بالفعل کردن آنها کمبودها را جبران و خدمت‌رسانی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی را بهبود ببخشد.

تقویت این حوزه حتما مورد حمایت ما است و گرچه هنوز زیرساخت‌ها به حد مطلوب نرسیده اما چاره‌ای جز حرکت در مسیر اجرایی کردن طرح تی‌اودی در شهر نیست و با توجه به گام‌های خوبی که توسط وزارت کشور برای تامین ناوگان حمل‌ونقل عمومی برداشته شده است، امیدواریم شهرداری تهران هم عزم خود را برای بهره‌مندی از امکانات فراهم‌شده جزم کند، بنابراین ضرورت دارد یک تیم روی توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی و اجرای طرح تی‌اودی متمرکز شود. کمبود در این حوزه دلیل نمی‌شود نسبت به طرح تی‌اودی بی‌تفاوت بود، چراکه نیاز شهر و شهروندان است و تلاش شهرداری تهران هم باید در راستای تحقق آن باشد.

کد خبر 785211
منبع: روزنامه همشهری

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha