شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

زائران کوچک اربعین در گذر از مرز باشماق از برنامه‌های فرهنگی استقبال کردند.

اربعین

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان با بیان این مطلب به همشهری گفت: «موکب فرهنگی مرز باشماق که از 5 شهریور میزبان زائران کوچک است، روزانه پذیرای بین 30 تا 60 کودک شده‌است.»
معصومه حسنی افزود: «این موکب برای نخستین بار است که در مرز باشماق دایر می‌شود و برنامه‌های متنوعی از کتابخوانی گرفته تا نقاشی در این موکب برای آشنایی کودکان و نوجوانان با قیام امام حسین(ع) برگزار می‌شود.» به گفته حسنی، عکاسخانه یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های این موکب است. در عکاسخانه ماکت‌های مختلفی تهیه شده تا کودکان بتوانند در کنار آنها عکس یادگاری بگیرند.
نقاشی، رنگ‌آمیزی، پرده‌خوانی، قصه‌گویی و کاردستی هم بخش‌های دیگر این موکب برای سرگرمی کودکان است. حسنی اضافه کرد: «اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان در راستای عمل به رسالت فرهنگی، اجتماعی و کتاب‌محور خود، تلاش کرده تا با شعار «سر فصل کتاب عشق ما، حسین علیه‌السلام است» در ارائه خدمات خود به زائران اربعین، کتابخوانی را نیز در دستور کار داشته باشد.»
نشست و تحلیل کتاب‌های «نادانی دشمن ما» و «5حدیث از امام حسین(ع)» تا کنون در این موکب دایر شده‌است.حسنی یادآور شد: « اصلی‌ترین گروه در طراحی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در موکب‌ها، کتابداران هستند که کتابخوانی و قصه‌گویی برای کودکان را نیز برعهده دارند.»
 

کد خبر 785526

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha