بازی دوستانه با تیم ۷۷رنکینگ فیفا، فقط یک توضیح ساده دارد؛ اینکه بهتر از «هیچی» است!

تیم ملی

به گزارش همشهری‌آنلاین، برای خاطره‌بازهای فوتبال، بلغارستان هنوز اسم محترم و مهمی است؛ تیمی که در جام‌جهانی۹۴ خوش درخشید و موی دماغ آلمان و آرژانتین بزرگ شد. واقعیت اما این است که بلغار قدرتمند، دقیقا در همان سال‌ها مانده و گم شده. بنابراین تیمی که امروز شاگردان امیر قلعه‌نویی در چارچوب یک مسابقه دوستانه به مصافش خواهند رفت، کلا یک چیز دیگر است؛ یک حریف از یاد رفته که سال‌هاست موفق به حضور در جام‌جهانی و جام ملت‌های اروپا نمی‌شود و حتی ۲۴تیمی شدن یورو هم نتوانسته طلسم آن را بشکند. در چنین شرایطی طبیعتا اهالی فوتبال نباید آنقدرها روی کیفیت فنی این مسابقه حساب کنند، هرچند مهدی محمدنبی سرپرست تیم ملی در اظهاراتی بحث‌برانگیز از این تیم به‌عنوان یک رقیب «استخوان‌دار» یاد کرده است!

موضوع در مورد بلغارستان روشن است. این تیم در رده۷۷ رنکینگ فیفا قرار دارد و در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های اروپا۲۰۲۴ طی ۴بازی هنوز حتی یک پیروزی هم به‌دست نیاورده. این تیم در همین چارچوب برابر لیتوانی هم به تساوی یک - یک رسید که به وضوح سطح فنی بلغارها را نشان می‌دهد و میزان توقعات اهالی فوتبال ایران را کاهش می‌دهد.

به‌هرحال ناتوانی در ترتیب دادن مسابقات مهم تدارکاتی، مدت‌هاست به یک مشکل بزرگ برای فوتبال ملی ایران تبدیل شده که اثرات خودش را هم در تورنمنت‌های بزرگ به وضوح نشان می‌دهد.

طبیعتا شما هرقدر با تیم‌های قدرتمندتر مصاف بدهی، در میدان‌های رسمی تعیین‌کننده هم تجربه و اعتمادبه‌نفس بیشتری خواهی داشت، اما این فقره فعلا از تیم ملی ایران دریغ شده؛ به‌طوری که مسابقات دوستانه تیم قلعه‌نویی در رویارویی با حریفانی مثل کنیا (که ۵۰۰روز تحریم بوده)، روسیه (که همین حالا تحریم است) و ازبکستان و تاجیکستان و بلغارستان و آنگولا محدود شده؛ آن هم درحالی‌که به‌عنوان مثال تیم ملی ژاپن در همین پنجره به مصاف تیم ملی آلمان خواهد رفت!

کد خبر 786664
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha