وال استریت ژورنال گزارش کرده که متا در حال توسعه یک سیستم هوش مصنوعی جدید و قدرتمندتر است.

متا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، وال استریت ژورنال روز یکشنبه به نقل از افراد آشنا گزارش داد که متا در حال کار بر روی یک سیستم هوش مصنوعی جدید است که به عنوان قدرتمندترین مدل ارائه شده توسط اپن ای آی طراحی شده است.

این روزنامه گفت که شرکت مادر فیسبوک قصد دارد مدل جدید هوش مصنوعی خود را در سال آینده آماده کند و اضافه کرد که چندین برابر قدرتمندتر از نسخه تجاری با نام ال‌لاما-۲ خواهد بود.

ال‌لاما-۲ مدل زبان هوش مصنوعی منبع باز متا است که در ماه جولای(تیر-مرداد) راه اندازی شد و توسط سرویس های ابری اژر مایکروسافت برای رقابت با چت جی پی تی و بارد گوگل توزیع شد.

وال استریت ژورنال گزارش داد که سیستم برنامه ریزی شده، که جزئیات آن هنوز ممکن است تغییر کند و به سایر شرکت ها برای ایجاد متن، تحلیل و سایر خروجی های پیچیده کمک می کند.

متا انتظار دارد در اوایل سال ۲۰۲۴ آموزش سیستم هوش مصنوعی جدید را که به عنوان یک مدل زبان بزرگ شناخته می شود، آغاز کند.

از زمان راه‌اندازی چت جی پی تی در اواخر سال گذشته، کسب‌وکارها و شرکت‌ها برای قابلیت‌های جدیدتر و اصلاح فرآیندهای تجاری به بازار نوپای هوش مصنوعی هجوم آورده‌اند.

بلومبرگ نیوز در ماه ژوئیه(خرداد-تیر) گزارش داد که اپل در حال کار بر روی ارائه‌های هوش مصنوعی مشابه چت جی پی تی و گوگل بارد است و افزود که چارچوب خود را که به نام آژاکس شناخته می‌شود، برای ایجاد مدل‌های زبان بزرگ ساخته و همچنین در حال آزمایش آن است. ربات چتی که برخی از مهندسان آن را اپل جی‌پی‌تی می نامند.

کد خبر 787777
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha