به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی شهردار تهران در بخش دوم صحبتهایش و در پاسخ به پرسش های اعضای شورای اسلامی شهر تهران گفت: شما هشت هزار میلیارد تومان برای اتوبوس در نظر گرفتهاید و حداکثر باید هزار دستگاه اتوبوس را تا پایان سال تحویل دهیم، در کل دوره آقای قالیباف هزار و ۵۵۰ دستگاه اتوبوس در ۱۲ سال خریداری شد و دوره قبل بیش از ۳۰۰ دستگاه بود. سیستم اتوبوسرانی این ظرفیت را دارد که روزانه پنج دستگاه اتوبوس را تحویل دهد؟
او افزود: میزان تعهد هشت هزار میلیارد تومان بود در حالیکه ما ۲۸ هزار میلیارد تومان را عملیاتی کرده ایم که ۱۷ هزار میلیارد تومان از آن تا پایان سال تحویل داده میشود.
زاکانی در پاسخ به پرسش ناصر امانی در رابطه با اختصاص اعتبار در حوزه حمل و نقل عمومی، گفت: قطارهای ما با اختصاص بودجه اورهال شدهاند و بازسازی با پیگیریهای بسیار بوده است . فاجعه است اگر بگوییم در دوره قبل چه اتفاقاتی افتاده است روزانه آماری ارائه می شود که هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر در حال تردد هستند و چه میزان درآمد دارند.
او با بیان اینکه دو هزار و ۸۳۵ دستگاه اتوبوس فعال هستند و هیچ گونه مشکل آماری ندارد، اظهار کرد: روزانه این آمار در سامانه قابل رؤیت است و مشکلی از بابت آمار نداریم.
زاکانی با اعلام اینکه اتوبوس فعال چرخشی دو هزار و ۸۰۰ دستگاه نیست، گفت: چهار هزار و ۹۶۰ دستگاه اتوبوس در سال ۱۳۸۹ وجود داشته اما به این معنا نیست که تمامی این دستگاه ها فعال بودند. از دو هزار و ۸۳۵ دستگاه اتوبوس فعال، تعداد اتوبوسهای چرخشی و در حال تردد مشخص است.
فعالیت هزار و ۶۰۰ اتوبوس در ساعات اوج ترافیک
او با بیان اینکه هزار و ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در ساعات اوج ترافیک فعال هستند، یادآور شد: باید نوع نگاه نسبت به کار مدیریت شهری دقیق باشد. اعداد اتوبوس های فعال در هر روز متفاوت است. ما ۱۲۹ رام قطار AC و ۴۲ رام قطارDC داریم و در مجموع به ۱۷۱ رام قطار می رسد اما بنابر اقتضا و شرایط تعداد رام های فعال به طور میانگین ۱۴۰ رام است.
زاکانی با تأکید بر اینکه تعهد ما به شورا هزار دستگاه است اما بر اساس برنامه توسعه عمل کردهایم، تصریح کرد: ما کمتر وقت مقایسه کردن داریم و شما در شورا می توانید عملکرد را ببینید و مقایسه کنید. هنر آنها ۲۶۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس بوده و در برابر دورهای که در دو سال بیش از ۳۰۰ دستگاه اتوبوس را وارد کرده، مدعی است.
او با بیان اینکه اتوبوس های دیزلی دارای استاندارد یورو پنج هستند، گفت: اتوبوس ها یا گازوئیلی هستند و یا برقی که ما خرید خود را نیز در این دو بخش قرار داده ایم.
کاهش زمان تحویل رامهای قطار به ۱۲ ماه
شهردار تهران با تأکید بر اینکه زمان تحویل قطارها و اتوبوس ها به تولیدکننده بستگی دارد، یادآور شد: قراردادهای ما زمان بندی شده و زمان تحویل بر اساس تعهدات فی ما بین است و امیدواریم به تعهدات خود عمل کنند. ما در طراحی به توافق رسیدهایم و از هفته قبل که مبالغ واریز شد، متعهد شدند که ۱۸ ماه را به ۱۲ ماه کاهش دهند؛ لذا اولین رام ها ۱۲ ماه آینده وارد ناوگان می شود.
او با اعلام اینکه در حوزه جمع آوری پسماند به شدت به دنبال نوسازی هستیم و بازطراحی آن را انجام داده ایم، گفت: ناوگان فرسوده شده و باید نوسازی در این بخش صورت بگیرد.
زاکانی با تأکید بر اینکه بخشی از مشکلات ما راننده اتوبوس است، خاطرنشان کرد: در سال ۸۰ تفاهم شده بود که رانندگان پایه دو آموزش می دیدند و وارد خطوط می شدند که این طرح لغو شده بود و حالا با توافق با دولت، رانندگانی که گواهی پلیس راهور را دریافت می کنند، می توانند وارد خطوط اتوبوسرانی شوند.
نظر شما