وزیر امور خارجه کشورمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

دیدارهای امیرعبداللهیان در نیویورک

به گزارش همشهری آنلاین، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بامداد امروز به وقت محلی با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

پس از این دیدار بورل با تکرار ادعاهای ضد ایرانی مقامات غربی علیه ایران در صفحه شخصی خود نوشت: «۳ پیام را در ملاقات با وزیر امور خارجه ایران منتقل کردم. ۱. بازداشت خودسرانه اتباع اروپایی را محکوم می‌کنیم و خواهان آزادی آنان هستیم. ۲. نیاز به یافتن راه حل دیپلماتیک از طریق برجام درباره برنامه هسته‌ای ایران و ۳. توقف همکاری نظامی با روسیه.»

امیرعبداللهیان همچنین با آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه ارمنستان نیز دیدار و رایزنی کرد.

 امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود نوشت: با همتایم آقای میرزویان وزیر خارجه جمهوری ارمنستان در نیویورک دیدار و بر ضرورت رعایت مفاد توافق آتش بس از سوی طرفین و حل و فصل مسایل از طریق گفتگو تاکید شد.

وی افزود: جمهوری‌اسلامی‌ایران قره‌باغ را بخشی از جمهوری آذربایجان می‌داند ولی اختلافات باید از طریق سیاسی و گفتگو حل و فصل شود.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با همتای عمانی خود در نیویورک دیدار و گفتگو کردند.

جزئیات دیدارهای امیرعبداللهیان در نیویورک | ادعای ضد ایرانی بورل پس از دیدار با وزیرخارجه کشورمان؛ ۳پیام را منتقل کردم...| واکنش به جنگ در قره باغ

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان بامداد امروز به وقت محلی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار برخی از موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مود رایزنی قرار گرفت.

کد خبر 789840

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha