اگر تا همین چند سال پیش عمل‌های زیبایی معطوف به جراحی بینی می‌شد و نهایتا چند نفری هم به اجبار و ضرورت دستی در صورتشان می‌بردند، حالا اما این مدل جراحی‌ها تبدیل به امری عادی شده و بسیاری از افراد بدون اینکه نیازی به عمل زیبایی داشته باشند، خودخواسته زیر تیغ جراحی می‌روند.

جراحی زیبایی

به گزارش همشهری آنلاین: اگر تا همین چند سال پیش عمل‌های زیبایی معطوف به جراحی بینی می‌شد و نهایتا چند نفری هم به اجبار و ضرورت دستی در صورتشان می‌بردند، حالا اما این مدل جراحی‌ها تبدیل به امری عادی شده و بسیاری از افراد بدون اینکه نیازی به عمل زیبایی داشته باشند، خودخواسته زیر تیغ جراحی می‌روند. این روزها قیافه‌های طبیعی در اقلیت قرار گرفته و آدم‌ها به لطف جراحان زیبایی، همه شبیه به هم شده‌اند! دماغ‌ها یک‌اندازه است و لب‌ها یک‌اندازه است. درواقع به سمتی می‌رویم که انگار همزمان همه از یک کارخانه واحد بیرون آمده‌اند و در یک خط تولید، هم‌شکل و همانند شده‌اند.

بیشتر پیام‌ها هم مستقیم و غیرمستقیم در شبکه‌های اجتماعی و تیزرهای تبلیغاتی به مخاطب اینگونه القا می‌کنند که اگر می‌خواهید زیبا و جذاب باشید و خاص به‌نظر برسید و همه نگاه‌ها به‌سوی شما باشد، لازم است خودتان را به‌دست جراحان باسابقه بسپارید! تمایل آدم‌ها به اعمال زیبایی در وهله اول باعث می‌شود که هزینه زیادی بپردازند و روی سلامتی‌شان ریسک کنند و درنهایت هم در یک چرخه عجیب‌وغریب گرفتار شوند که تمامی ندارد؛ مثلا تن دادن به بوتاکس؛ درحالی‌که فرد بعد از مدتی می‌بیند که چروک روی پوست دوباره برمی‌گردد و درنتیجه در یک چرخه پایان‌ناپذیر از جراحی‌های پی‌درپی قرار می‌گیرد.

در وهله دوم، با زیاد شدن تقاضا برای جراحی‌های زیبایی و گردش مالی بالا در این حوزه، افراد سودجو و غیرمتخصص بسیاری وارد این حوزه می‌شوند و آنهایی هم که از بچگی دکتر صدایشان می‌کردند و به پزشکی علاقه داشتند، درنهایت برای انتخاب تخصص‌شان سراغ حوزه زیبایی می‌روند؛ درنتیجه در آینده با بحران نیروی انسانی متخصص روبه‌رو خواهیم بود و برای عمل قلب و مغز و جراحی‌های داخلی باید به کشورهای همسایه برویم!

درنهایت اینکه تغییر قیافه‌های مردم و هم‌شکل شدن آنها منجر به تغییر فرهنگ عمومی در بلندمدت و عوارض‌ بهداشتی و درمانی ناشی از آن در آینده می‌شود که جبران‌ناپذیر است.
 

کد خبر 790644

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha