سه‌شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
۰ نفر

گردوغبار گاه‌وبی‌گاه اهواز به مشکلات کوی سیاحی اضافه کرده است. این محله با حدود 35هزار نفر جمعیت با هر وزش باد و بروز گردوغبار شرایط نامناسب‌تری نسبت به خیلی از مناطق اهواز دارد زیرا کوی سیاحی آسفالت‌کشی نشده و با هر وزش باد، با افزایش غلظت غبار و خیزش گرد و خاک مواجه می‌شود.

سیاحی

امام جمعه کوی سیاحی در این باره به همشهری گفت: «اکثر خیابان‌های کوی سیاحی جوی روباز است.3-2 خیابان در حال لوله‌کشی فاضلاب است، اما مسئولان آب و فاضلاب بسیار کند کار می‌کنند. در واقع یک روز کار می‌کنند و چند روز تعطیل هستند. اداره آب و فاضلاب و البته زیباسازی که زیرنظر استانداری اهواز است در این باره مقصر هستند.»

سواعدی ادامه داد: «وقتی لوله‌کشی فاضلاب به کندی پیش می‌رود و کاری از پیش نمی‌رود، سبب بروز گرد و خاک می‌شود به طوری که عصرها، اهالی کوی سیاحی حتی با ماسک هم نمی‌توانند در خیابان‌های این منطقه رفت‌وآمد کنند.»

او تأکید کرد: «خیابان اصلی کوی سیاحی آسفالت نشده است درحالی‌که 5-4مدرسه دخترانه و پسرانه در این خیابان قرار دارد و گرد و خاک مشکلات بسیاری را برای دانش‌آموزان ایجاد کرده.»

به‌گفته امام جمعه کوی سیاحی، اهالی این محله مدام با استانداری و شهرداری تماس تلفنی برقرار می‌کنند تا مشکلات آسفالت و فاضلاب را رفع کنند‎؛ با این حال، نه شهرداری پاسخگو است، نه استانداری و نه آبفا. هر کجا هم می‌رویم، می‌گویند این قسمت کار با ما نیست و صحبت‌هایی از این دست.

سواعدی اضافه کرد: «اگر خیابان اصلی آسفالت‌کشی شود، خیلی از مشکلات رفع می‌شود. همچنین تکلیف جوی آب هم باید مشخص شود و اینکه اداره آب و فاضلاب زیرساخت مناسبی برای جوی آب درنظر بگیرد و کارها را با سرعت پیش ببرد.»

محله سیاحی در خوزستان و در محدوده جنوب‌غربی شهر اهواز واقع شده است. این محله از شمال با خیابان جاده اهواز - سوسنگرد و از شرق با بلوار هاشمی و میدان انقلاب محدود شده است و با محله‌های ‌ستامیه، دویبه، کمپلو، کوی مندلی، سلیم آباد مجاورت دارد.

کد خبر 790983
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خوزستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha