تعطیلات فرصت مناسبی است که با گردش چند ساعته به مناطق خنک و دیدنی اطراف شهر برویم و اوقات دلپذیری برای فراغت خود و خانواده فرهم کنیم. روستای گل خندان در شرق تهران یکی از این مقاصد دلچسب است.

روستای گل خندان

همشهری- پریسا نوی: روستای گل خندان در چهارکیلومتری جنوب جاده تهران به بومهن قرار دارد. آب مصرفی و آشامیدنی اهالی روستای گلخندان قدیم از طریق یک حلقه چاه در حدفاصل روستا و قلعۀ تاریخی گلخندان تأمین می‌شود که از طریق لوله‌کشی وارد خانه‌ها می‌شود. این روستا مسجد ندارد اما یک حسینیه تاریخی دارد. گل‌خندان یک روستای تاریخی است و طبق اسناد و با توجه به بنای امامزاده روستا و قلعه تاریخی گلخندان، قدمت این روستا دست‌کم به دوران اشکانیان و ساسانیان می‌رسد. دژ و قلعه گلخندان، که روی تپه‌ای در محل بهم پیوستن ۲ رودخانه بومهن و رودهن واقع شده، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری روستاست. بنای امامزاده قاسم که در جنوب روستای گلخندان و روی تپه‌ای مشرف بر روستا قرار دارد هم یکی دیگر از نقاط دیدنی و تاریخی روستاست.

نشانی روستا بزرگراه شهید بابایی، آزادراه تهران-پردیس، چهار کیلومتری جنـوب جـاده تهـران ـ بومهن است و برای دسترسی به آن  در مسیر شرق بزرگره شهید بابایی وارد آزادراه تهران- پردیس شوید، بعد از چند کیلومتر  رانندگی، در کمربندی بومهن برانید. امتداد مسیر کنارگذر جنوبی بومهن به روستای گلخندان می‌رسد.

گشت و گذار در یک روستای تاریخی | گل خندان همین نزدیکی است

کد خبر 791179

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha