وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه عملکرد لاکچری برخی مدارس به عدالت آموزشی ربطی ندارد، گفت: مدارس دولتی در کنکور درخشیدند.

مدرسه لاکچری - مدارس غیر انتفاعی

به گزارش همشهری آنلاین، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم جشن شکوفه‌ها گفت: موضوع نیکوکاری در مدارس را در ۳ استان اجرایی کردیم. امر خیر در نظام آموزشی جاری است. در بسیاری از شهرهای کشور هم این اتفاق افتاده است. مدیران مدارس ما به امر نیکوکاری در مدارس توجه دارند.

وی با بیان اینکه امیدواریم سازمان دانش آموزی به زودی بتواند مجوز مراکز نیکوکاری را در تمام مدارس کشور بگیرد؛ گفت: بی تردید یکی از ویژگی‌های ایرانیان در تمام طول تاریخ این بوده است که دیگران را هم در امر خیر شریک کنند و این نیکوکاری در مدارس حتماً جلوه بسیار زیباتری خواهد یافت.

صحرایی با بیان اینکه می‌خواهیم دخالت دولتی را در امر نیکوکاری کم کنیم؛ گفت: به همین خاطر هم سازمان دانش‌آموزی وظیفه امر نیکوکاری در مدارس را به عهده گرفته است. ۳ استان مجوز گرفتند و باقی استان‌ها هم مجوز خواهند گرفت. به جهت اینکه نیکوکاری در مدارس نظم و انضباط پیدا کند با کمیته امداد هم هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

صحرایی در خصوص این مطلب که در برخی مدارس وعده غذایی ۴۰۰ هزار تومانی ارائه می‌شود؛ گفت: عملکرد لاکچری برخی مدارس به عدالت آموزشی ربطی ندارد. بالاخره برخی از مدارس اینگونه عمل می‌کنند که ربطی به آموزش و پرورش و سیاست‌های آن ندارد.

وی با تاکید بر اینکه ما هیچ حرکتی را که بوی اشرافیت دهد تأیید نمی‌کنیم، افزود: در هیچ جا هم این عملکردها مورد تأیید ما نیست اما خانواده‌ها خودشان باید کمک کنند تا این فرهنگ جا بیفتد. آنها نباید از این خدمات استقبال کنند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ما در آموزش و پرورش باید به کیفیت آموزشی توجه داشته باشیم. محور و نقطه ثقل برنامه‌ریزی ما مدارس دولتی است و امسال هم مدارس دولتی در کنکور درخشیدند. در کیفیت آموزشی و هم در کیفیت معلمان و کیفیت فضایی آموزشی برنامه‌های جدی داریم.

کد خبر 791189
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • پدر سه فرزند IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    4 11
    با سلام و درود بر این وزیر محترم.
  • پدر بیچاره IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    12 1
    .فرمودید::صحرایی در خصوص این مطلب که در برخی مدارس وعده غذایی ۴۰۰ هزار تومانی ارائه می‌شود؛ گفت: عملکرد لاکچری برخی مدارس به عدالت آموزشی ربطی ندارد. بالاخره برخی از مدارس اینگونه عمل می‌کنند که ربطی به آموزش و پرورش و سیاست‌های آن ندارد.:: بوفه به شما ربط ندارد. سرویس مدرسه به شما ربط ندارد. کیفیت آموزش به شما ربط ندارد. ضربو شتم و توهین اندکی از همکاران شما به دانش آمزان ربط نداره. سوالات امتحانات لو میره به شما ربط نداره . سیستم شاد تعطیله به شما ربط نداره.(( آقا لطفا اونائی که ربط داره رو لیست کنید روی همان بحث کنیم.))
    • سهیل IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      8 0
      احسنت
  • بابای بی پول IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    10 0
    خدائی یعنی چی 400 هزار تومان.؟؟ بعد وزیر گفته به بچه های ما هفته ایی 2 بار شیر میدن
  • شهروند IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    11 0
    خدا شاهده من یک دختر دانشجو دانشگاه تهران دارم. یک پسر کلاس دهم. یک دختر اول ابتدائی. فقط روپوش و شلوار و مقنعه کلاس اولی شده 480 هزار تومان مدرسه دولتی میره. وسایل و لباس ساده و اولیه را برای سه تایی خریدم نزدیک به 40 میلیون تومان داشت. من داشتم دادم بقیه باید چکار کنند.
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    12 0
    زمانی لااقل یه تغذیه به دانش آموزان میدادند آنهم حذف شد رفت یکی مثل من که از خانواده فقیر بودم یک کیکی به عنوان تغذیه داشتم بخورم الان گاهی برای سوال از وضعیت درسی بچه ام دیدم عده ای چیزی خریدن میخورند عده ای هم دست خالی نگاه میکنند دلم کباب میشه
  • ح ر IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    7 2
    هی بگو ربطی نداره ربطی نداره نمونه ای از این نوع عملکرد پارسال دیدید دانش اموزانی که هیچ بوئی از فرهنگ ایرانی نبرده اند و ارزویشان تبدیل شدن این کشور به یه جای مثل تایلند است ازنقدر خودتان را به کوچه علی چپ بزنید تا کار از کار بگزرد
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
      1 0
      راست میگی بعضی خانواده هاندارن من هم نظرت وکه خوندم دلم خیلی اتیش گرفت
  • وجدان IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    6 0
    جان صحرائی من بمیرم بچه خودت کجا درس میخونه. زنگ نفریح چی میخوره
  • مهدی IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    6 0
    هیچ نطارتی روی مدارس غیر دولتی نیست.اونا هر شهریه ای رو که بخوان می گیرن و هر قانونی که بخوان برای خودشون اجرا می کنن
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    1 0
    جناب آقای وزیر شما اول رتبه بندی معلمینی که 1400بازنشسته شده اند بدید تا عدالتتان ثابت شود
  • حمید IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    5 0
    مگه مدارس زیر نظر اموزش وپروش نیست که میگن به ما مربوط نیست .ایکاش دوزار یاد بگیریم از کشورهایی که مسلمان نیستند ودارند دانش اموزان رو با جدیترین متد برای زندگی کردن تربیت میکنند.من اگه باشم وجلوم غذای ۵۰۰هزا تومانی بخورن وخودم گشنه باشم قطعا به هر بهانهای حساب اون بچه هارو با زور وکتک و....میگرفتم تا تخلیه روانی بشم .فکر نکنم مسولان ما اصلا مدرسه رفته باشن که اینجوری اظهار نظر میکنن .دست ما نیست ینی دست ادمهای گردن گلفت تر از وزیر هست این داستان وحرات دخالت در درامد هاشونم نداریم ....
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    0 0
    اون‌کپرهای دانش آموزی توی سیستان و بلوچستان چی؟؟!!اونا بهت ربط داره؟...