مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱
۰ نفر

همه آن چیزی که باید درباره مهدکودک بدانیم در این محتوا گنجانده شده است؛ از لزوم سپردن کودک به مهد کودک تا ویژگی هایی که یک مهد کودک خوب دارد!

عکس

برای همه پدر و مادرهایی که فرزندی در سن قبل از مدرسه دارند، مهدکودک یک چالش به شمار می‌رود. چرا چالش؟ چون والدین در ابتدا تردید دارند که آیا لازم است کودک را به مهدکودک ببریم؟ اگر به پاسخ مثبت برسند، مرحله بعدی این است که چطور بهترین مهدکودک را بشناسیم

و مرحله‌ی آخر انتخاب یک مهد کودک خوب است. قدم به قدم با ما همراه باشید تا این مراحل را با هم بررسی کنیم.

آیا لازم است کودک خود را به مهد کودک ببریم؟

پاسخ این سوال در ابتدا به دیدگاه شما ارتباط دارد. بسیاری از افراد مهد کودک را صرفا فضایی برای نگه‌داری از کودک می‌دانند، با این تصور، اگر امکان نگه‌داری از کودک را در خانه داشته باشیم، دیگر نیازی به سپردن کودک به مهدکودک نیست. اما مهدکودک جایی است که کودک فرصت تعامل با هم سالان و رشد مهارت های اجتماعی دارد. استقلال و مواجه با نیازها و شناخت احساسات را تجربه می‌کند. تجربه حضور در یک مهدکودک خوب، می‌تواند دوره کودکی فرزند شما را سرشار از تجربه‌های با ارزش کند. در واقع ضرورت رشدی در سنین قبل از مدرسه، حضور کودک در مهد کودک است.

حال بیایید با هم بررسی کنیم که چطور بهترین مهد کودک را بشناسیم! شاید سلایق ما با هم تفاوت زیادی داشته باشد اما طبق استانداردهای جهانی، یک مهد کودک زمانی می‌تواند در لیست بهترین مهدکودک ها قرار بگیرد که دارای 5 ویژگی ایمنی، مربیان و تسهیلگران با تجربه در حوزه کودک، برنامه آموزشی مناسب براساس انتخاب خود کودک، بهبود ارتباط با والدین و فضا و محیط مناسب باشد.

پیش از آن که به کمک این استانداردها، بهترین مهدکودک را با هم انتخاب کنیم، می‌خواهیم کمی بیشتر درباره فضا و محیط یک مهد کودک صحبت کنیم. یک مهدکودک استاندارد، علاوه بر فضای کارگاهی که برای فعالیت‌های مختلف فضاهای تفکیک‌شده و اختصاصی دارد، به نیاز کودک که ارتباط با طبیعت است و حلقه‌ی گم شده‌ی پروسه رشد کودک است نیز پاسخ می‌دهد. طبق مطالعات مشاهده، تعامل و زندگی در محیط های طبیعی بر روی کاهش استرس، افزایش تحمل و بردباری، افزایش خود تنظیمی، افزایش توانایی توجه، بهبود خستگی ذهنی، ایجاد تعادل و بهبود روان تاثیر دارد. بنابراین کودک برای رشد همه جانبه نیاز به ارتباط مداوم با طبیعت دارد و مهدکودک هایی که به این نیاز پاسح داده‌اند، می‌توانند در لیست بهترین مهد کودک ها قرار بگیرند.

اکنون زمان انتخاب بهترین مهد کودک براساس معیارهایی است که با هم بررسی کردیم.

 مهدکودک پرچین

مهدکودک پرچین با رویکرد طبیعت‌گرایی، یکی از مجموعه‌های طبیعت‌گرا در ایران و مهدکودکی با رویکرد یادگیری آزاد در تهران است که یک فضای آزاد طبیعی 2000 متری را در اختیار کودکان قرار می‌دهد. در سبک زندگی امروزی وجود فضایی که بتواند کودک و طبیعت را به هم نزدیک کند، یک تجربه منحصر به فرد برای کودکان به شمار می‌رود و پرچین تجربه اصیل کودکی را به بچه‌ها هدیه می‌کند.

در نگاه پرچین، دوره کودکی، مهم‌ترین دوره زندگی هر انسانی است، چون در این دوره، کودک اولین تجربه‌ها و رویارویی با دنیای بیرون را پشت سر می‌گذارد و نحوه نگاه او به زندگی پایه گذاری می‌شود. پرچین، کودک را انسان کاملی می‌بیند که خود انگیزه یادگیری دارد و با در نظرگرفتن فردیت کودکان با هر کودک متناسب با ویژگی‌های خاص خود رفتار می‌کند.

فضای پرچین

این مهدکودک شامل فضای داخلی(مخصوص فعالیت کارگاهی) و فضای باز و طبیعی 2000 متری است که در فضای طبیعی(مزرعه پرچین) کودک فرصت تجربه بازی‌های حرکتی، بازی‌های شناختی، رشد مهارت عاطفی و اجتماعی، ریسک و خطرپذیری ایمن و هم‌چنین ارتقای مهارت خودمراقبتی را خواهد داشت.

برای اطلاعات بیشتر درباره نحوه ثبت نام و پذیرش مهدکودک پرچین و آشنایی بیشتر با فعالیت‌های مهد کودک، می‌توانید از وبسایت پرچین دیدن کنید.

کد خبر 791302

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha