پروژه تجمیع کارت‌های بانکی در کارت ملی هوشمند در آینده‌ای نزدیک در کل شبکه شتاب و نظام پرداخت کشور اجرا خواهد شد. 

کارت بانکی

به گزارش همشهری آنلاین، محمدرضا مانی یکتا مدیر اداره نظام پرداخت بانک مرکزی جمهوری اسلامی در گفت وگوی خبری اظهار داشت: بیش از ۴۰۰ میلیون کارت بانکی در اختیار مردم است که به صورت میانگین، ماهانه حدود ۱۲۰ میلیون از این تعداد کارت فعال هستند.

وی افزود: هزینه صدور بانکی در کشوهای دیگر بسیار بالا است اما در ایران صدور کارت هزینه ناچیزی دارد؛ البته از بعد سیاستگذاری این مساله یک آسیب تلقی می شود.

یکتا تصریح کرد: با امضای تفاهمنامه همکاری مشترک میان سازمان ثبت احوال کشور و بانک ملی جمهوری اسلامی ایران تجمیع کارت‌های خدماتی در کارت ملی هوشمند کلید خورد و از این طریق شهروندان می‌توانند از کارت ملی خود در آینده نزدیک به عنوان کارت بانکی نیز استفاده کنند.

وی گفت: کسانی که در بانک ملی حساب دارند می توانند در شعب بانک ملی و دستگاه های خودپرداز این بانک از کارت ملی هوشمند خود استفاده کنند. استفاده از کارت ملی اکنون در یک بانک امکان پذیر است اما استفاده از آن در دستگاه های شتاب امکان پذیر نیست.

مدیر اداره نظام پرداخت بانک مرکزی افزود: برای کاهش حجم تعداد کارت های بانکی و ارائه خدمات نوین پرداخت، یک کد منحصربه فرد الکترونیکی ایجاد خواهیم کرد. این پروژه در کل شبکه شتاب و نظام پرداخت کشور اجرا خواهد شد و در مراحل آزمون است.

یکتا تصریح کرد: پنج بانک اکنون این خدمات را ارائه می دهند و در ادامه این خدمات گسترش خواهد یافت.

کد خبر 791830
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • تارا IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    2 0
    مردم مشخصات سجلی شأن را روزی ده بار بدن دست مغازه ها و جاهای مختلف بعد کارت ملی می مونه وقتی اینهمه استفاده بشه
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      0 0
      افتابه لگن هفت دست شام وناهار هیچی واقعا این طرحهای محیرالعقول روازکجا میارید ابن طرح جز خطر مفقود شدن کارت ملی چه دستاوردی داره به جای این شاهکارها فکری برای تورم وگرانی وحشتناک کنید
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    3 0
    بعد که کارت ملی گم بشه یا خراب بشه باز شش سال بیفتی دنبال،کارت ملی
  • ایرانی IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    3 0
    یک ایده جدید برای پر کردن خزانه دولت
  • رضا IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    2 0
    این طوری اگر یکی گم شد با دیگر کارت کارت انجام میشود اگرکارت ملی گم شد در مسافرت بودیی چه باید بکنی صدور کارت ملی با این وضع وبا این مدت مردم چکار باید بکند
  • 999 IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    2 0
    روزانه ما چقدر کارت بانکی گم میشه و دوباره به بانک مراجعه میشه و کارت بانکی درخواست میشه. حالا فکرشو بکن با این طرح روزانه چقدر کارت ملی هوشمند قرار گم بشه ؟ باز کارت بانکی رو میشه راحت گرفت ولی با کارت ملی هوشمند گم شده چی؟ اونم اگه این کارت ملی هوشمند به دست نا اهلاو جاعلان و کلاهبرداران بیوفته چی؟ چقدر شکایت و شکایت کشی در راه هست؟؟
  • بینام IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    2 0
    خواهشآ این کارو نکنین بازکارت ملی گم بشه سه سال باید دوندگی کنیم تابگیریمش😢