امروز قره‌باغ کوهستانی پایان موجودیت جمهوری به رسمیت شناخته نشده خود را اعلام کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، خبرگزاری «اسپوتنیک» گزارش داد «رئیس جمهوری خودخوانده قره‌باغ فرمان انحلال همه نهادهای دولتی را امضا کرده است». 

به گزارش خبرگزاری دولتی «ترند» جمهوری آذربایجان، «جدایی‌طلبان ارمنی در قره‌باغ کوهستانی حذف رژیم غیرقانونی در خاک جمهوری آذربایجان را اعلام کرده‌اند. ساختارهای جدایی‌طلب حداکثر تا اول ژانویه ۲۰۲۴ منحل خواهد شد». 

به گزارش الجزیره، رئیس جمهوری خودخوانده قره‌باغ اعلام کرد: از همه ساکنان قره‌باغ، چه در داخل و چه در خارج از این منطقه می‌خواهم از شرایط ادغام در جمهوری آذربایجان مطلع شوند. 

رویترز به نقل از سخنگوی نخست‌وزیر ارمنستان گزارش داده تا امروز بیش از نیمی از ارامنه ساکن قره‌باغ کوهستانی (۶۵ هزار و ۳۶ نفر) این منطقه را ترک کرده‌اند. پیش‌تر «داوید بابایان» مشاور «ساموئل شهرامانیان» رئیس ارامنه قره‌باغ گفت ۱۲۰ هزار ارمنی‌تبار ساکن قره‌باغ قصد دارند این منطقه را ترک کنند زیرا تمایلی ندارند بخشی از جمهوری آذربایجان باشند.

کد خبر 791964

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • CA ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    11 11
    درسته که برای ارامنه و مخصوصا نسل این بیست سی سال که در قرباغ ازوقتی چشم باز کردن خیال کردند آنجا مال آنهاست وبا این فکر بزرگ شده اند حالا ازدست دادن خانه و کاشانه و اینکه دولت حاکم آنها کشوری باشد که پدران آنها باهاش دشمن بودند اما باید درک کنند قرباغ توسط ارمنی ها غصب شده بود و زمانی همین ناراحتی را حتی خیلی بیشتر مردم ترک آذری ساکن آنجا داشتند وقتی که در جنگ اول قرباغ زمان حیدر علی اف ارمنی ها به زور قرباغ را اشغال کردند از این گذشته ریس جمهور اذربایجان اعلام کرده ارمنی ها بدون مشکل می‌توانند زیر پرچم اذربایجان در صلح و آرامش زندگی کنند حتی با خدمات و پیشرفتی که اذربایجان به نسبت ارمنستان داره چه بسا زندگی آنها راحتر هم بشه خود من شخصا اگر در اون موقعت بودم خوشحالم میشدم به کشوری ملحق بشیم که منابع و ثروت بیشتری نسبت به ارمنستان داره ولی با همه این احوال میشه درک کرد که اون دختر بنده خدا چه حال روزی داره و چرا نارحته
  • محسن IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    17 5
    عاقبت اعتماد به روسیه