نماینده مردم تهران در مجلس، گفت: به عنوان رئیس تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی اعلام می‌کنم در ستاد وزارت نفت در سال ۱۴۰۰ حقوق ۹۳ میلیون تومانی هم دیده شد و اسناد آن نیز موجود است.

مالك شريعتي نياسر

به گزارش همشهری آنلاین، مالک شریعتی‌نیاسر در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه ۹ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بند الحاقی ماده ۱۸ لایحه برنامه هفتم توسعه در اخطاری با استناد به اصل ۷۴ قانون اساسی، گفت: با توجه به اینکه قانون دائمی در اینجا در حال تغییر است، افزایش ۷ برابر و ۳ برابریی پایه حقوق را در اینجا کنار گذاشته است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس با استناد به اصل ۷۵  و ۱۱۰ قانون اساسی ادامه داد: درآمد دولت در اینجا کم می‌شود و هر دستگاهی هرچه می‌خواهد به کارمندانش می‌دهد، به دو دلیل که نامه‌ای که خودتان قرائت کرده‌اید که اگر اصل ۷۵ است قابل طرح کردن نیست و سخنرانی رهبری هم در این رابطه موجود است بنابراین چه معنا دارد یک نفر یک عددی بگیرد و یک نفر دیگر ۲۰ برابر آن حقوق دریافت کند و چه معنا دارد مجلس انقلابی در سال آخر سقف حقوق را بردارد؛ این به ضرر مجلس و جریان انقلابی است، بنابراین مجلس به قانونی کردن حقوق‌های نجومی متهم خواهد شد.

وی با استناد به اصل ۱۱۰ قانون اساسی افزود: بنده به عنوان رئیس تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی اعلام می‌کنم در ستاد وزارت نفت در سال ۱۴۰۰ حقوق ۹۳ میلیون تومانی هم دیده شد و اسناد آن نیز موجود است، بنابراین باید سقف قانونی در نظر گرفته شود، اگر هیأت علمی و کارکنان صنایع سخت در نفت از شورای حقوق و دستمزد مجوز بگیرند، در آنجا نماینده مجلس حضور دارد و نگذارید حقوق‌های نجومی را مجلس انقلابی قانونی کند.

کد خبر 792949
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 14
  • مهرداد IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    17 2
    حقوق تقریبا واقعی همینه با توجه به تورم
  • علی اکبر IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    12 0
    بیچاره کارگر و کارمند دون پایه و بازنشسته بینوا که اگر سالی ۱ میلیون به حقوقشان اضافه شود تمام کائنات کن فیکون میشود ! پس سهم فرودستان جامعه از سفره انقلاب کجا رفت اینهم از دولت عدالت پرور سید محرومان .
    • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      5 2
      آقای علی اکبر عزیز ؟ حتی همون کارمندان دون پایه وزارت محترم نفت و وزارت نیرو (مخصوصا سازمان آب اون) از روسای برخی وزارتخانه ها مثل وزارت پست و تلگراف و تلفن هم بیشتر حقوق میگیرند ، بماند حقوق روئساشون که خدا فقط میداند چقدر است.
  • IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    5 0
    ماشالله کارمندان وزارت نفت دارن 12 برابر کارمند دیگر شرکتها حقوق میگیرن باید حقوق کارمندان وزارت نفت و سازمان آب رو با شرکت پست یا مخابرات مقایسه کرد که ماهیانه چندین برابر بیشتر حقوق و مزایای مختلف نقدی و غیر نقدی میگیرن .
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    8 0
    ماهی 93 میلیون در سال 97 ؟! الان چقدر میگیره ، لابد ماهی 930 میلون تومان ؟
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    9 1
    حقوق کارکنان وزارت نفت از قدیم الایام بالاست و چیز تازه ای نیست که نیاز به افشاگری داشته باشد. افشاگری واقعی در مورد حقوق نمایندگان و دریافت شاسی بلند توسط آنها بود که هیچ وقت هم به جایی نرسید.
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      7 1
      واقعا کارمندان وزارت نفت بیشتر از کارمندان بخشهای دیگر دولتی کشور حقوق میگیرند؟؟/!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! چرا تا حالا کسی چیزی نمیگفت و افشا نمیکرد؟ مگر تافته جدا بافته اند ؟
  • سعید IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    7 0
    حقوق شصت تا نود میلیونی میگیرید که میگید مرگ بر امریکا قرار بود مثل مردم زندگی کنید.؟!
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    2 1
    سال 1388 حقوق بنده دومیلیون و چهارصد بود و دلار هم 800 تومان. یعنی اگر به ارزش آن زمان بخواهند به بنده حقوق بدهند، باید حدود 150 میلیون تومان بدهند!!! این بنده خدا 2000 دلار هم حقوق نمیگیرد.
  • م IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    7 0
    حقوق خودت و برادرت و امثالت چند است؟