پس از گذشت ۴ ماه از اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی، امکان خرید آنلاین با اعتبار یارانه از فروشگاه اینترنتی اسنپ مارکت فراهم شده است.

image-20231008125319-1.jpeg

طبق خبر منتشرشده در مقاله «خرید از اسنپ مارکت با کالا برگ» در بلاگ اسنپ مارکت، در حال حاضر تنها فروشگاه اینترنتی در ایران که به طرح کالابرگ الکترونیکی متصل شده، اسنپ مارکت است و تمام ۴۱ میلیون نفر در طرح تشویقی کالابرگ الکترونیک، می‌توانند خرید خود را از این فروشگاه انجام دهند. به این ترتیب، ۹ دهک درآمدی فعال در این طرح می‌توانند از اعتبار مهرماه برای خرید آنلاین استفاده کنند، اما تنها ۵ دهک اول شامل طرح تشویقی می‌شوند که این افراد می‌توانند نیمی از اعتبار یارانه‌شان را با کالابرگ خرید کنند. در این طرح تشویقی، دهک‌هایی که یارانه آنها ۴۰۰ هزار تومان در ماه است اگر حداقل ۲۰۰ هزار تومان با استفاده از کالابرگ الکترونیکی خرید کنند، ۱۲۰ هزار تومان شارژ اضافه دریافت می‌کنند و رقم کل یارانه آنها به ۵۲۰ هزار تومان در ماه می‌رسد.

برای استفاده از اعتبار کالابرگ در اسنپ مارکت، باید اقلام اساسی تعریف شده در این طرح را خریداری کرد. این اقلام شامل شیر و ماست کم‌چرب، پنیر سفید، گوشت سفید (مرغ)، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند، شکر و برنج می‌شوند که در فروشگاه اینترنتی اسنپ مارکت، قابل خریداری هستند. مزیت دیگر استفاده از کالابرگ الکترونیکی در خرید آنلاین این است که، خانوارها می‌توانند تمام کالاهای اساسی موجود در طرح را تا پایان امسال بدون تغییر قیمت خریداری کنند و در صورت افزایش قیمت آنها، دولت مابه‌التفاوت آنها را پوشش می‌دهد.

با توجه به اختیاری بودن استفاده از اعتبار کالابرگ الکترونیکی، خانوارها می‌توانند یک‌ماه زودتر از واریز یارانه اعتبار خود صرف خرید با کالابرگ کنند و در صورت عدم تمایل، می‌توانند آن را همانند قبل نقدی دریافت و صرف خرید کالایی دیگر کنند. علاوه بر این، امکان استفاده در چند مرحله از اعتبار کالابرگ در اسنپ مارکت نیز وجود دارد.

استفاده از کالابرگ الکترونیکی برای خرید اینترنتی

طبق آمار منتشرشده، تا به امروز استقبال خوبی از این طرح شده است و بیش از یک میلیون خانوار از طرح کالابرگ الکترونیکی استفاده کرده‌اند و از مزایای آن بهره‌مند شدند. امکان خرید آنلاین، به خانوارها کمک خواهد کرد که فرآیند خرید اقلام اساسی را آسان‌تر انجام دهند و از آنجایی که اعتبار کالابرگ روی کد ملی سرپرست خانوار شارژ می‌شود، بنابراین در زمان خرید آنلاین می‌توانند از تمام کارت‌های اعتباریِ سرپرست خانوار استفاده کنند.

در صورتی که قصد خرید آنلاین و استفاده از اعتبار کالابرگ خود دارید اما از دهک و اعتبار خود خبر ندارید، می‌توانید از طریق وب‌سایت و یا اپلیکیشن «شما» (شبکه ملی اعتبار)، برای استعلام دهک خود اقدام کنید. با آگاهی از دهک خود، می‌توانید مراحل زیر را برای استفاده از اعتبار کالابرگ در خرید از اسنپ مارکت طی کنید:

  1. ابتدا اپلیکیشن اسنپ مارکت را روی تلفن همراه خود نصب کنید.

  2. پس از ورود به اپلیکیشن، کالاهای مورد نیاز خود را انتخاب کرده و به سبد خرید اضافه کنید.

  3.  بعد از اتمام خرید، در مرحله واریز وجه باید گزینه «استفاده از کالابرگ» را انتخاب کنید.

  4. در این مرحله، رمز یکبار مصرف ۸ رقمی را باید دریافت کنید که خرید خود را تکمیل کنید. برای دریافت این رمز می‌توانید اپلیکیشن شما (شبکه ملی اعتبار) را نیز روی گوشی خود نصب کنید یا کد پیامکی USSD ارسال شده توسط شماره #۱۴۶۳*۵۰۰* را وارد کنید.

  5. پس از انجام این مراحل، از اعتبار کالابرگ الکترونیکی خود که همان اعتبار یارانه دریافتی شما خواهد بود، استفاده کرده‌اید.

تمام خانوارها، می‌توانند از اعتبار کالابرگ الکترونیکی خود در مهرماه استفاده و اقلام اساسی را از فروشگاه اینترنتی ‌اسنپ مارک خرید کنند.

کد خبر 794831

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha