گروه شهری: شورایعالی استان‌ها ( نمایندگان شوراهای اسلامی‌سراسر کشور) پنجشنبه گذشته در سی و پنجمین نشست خود در تالار وزارت کشور، مسایل و مشکلات شوراها را مورد بررسی و تبادل نظر قرار داد.

به گزارش همشهری، در این نشست که مهدی‌هاشمی‌ معاون امور عمرانی و ابطحی مدیر کل امور شوراهای وزارت کشور نیز حضورداشتند، مسائلی همچون تأسیس بانک شهرداری‌ها و سازوکارهای آن و موانع موجود و نقش آن در پیشبرد طرح‌های عمرانی و خدماتی شهری، مطالبات شهرداری از دولت، مدیریت واحد شهری، ضرورت نوسازی بافت‌های فرسوده و ارائه برنامه اجرایی مربوط به استفاده از فاینانس خارجی برای احیای این گونه بافت‌ها و انتخابات شوراها ، بحث و گفتگو شد.

رئیس شورایعالی استانها و شورای شهر تهران گفت:  برابر اعلام شهرداری، میزان مطالبات شهرداری تهران از دولت حدود 400 میلیارد تومان یعنی حدود یک سوم بودجه آن و 10 برابر بودجه شهرداری اهواز است.

مهدی چمران افزود:  سال 84 در رابطه با تهران 50 میلیارد تومان بابت مطالبات شهرداری از دولت اختصاص داده بودند که هنوز پرداخت نشده است، زیرا تهیه مستندات در این باره همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و تغییرات مدیریتی در شهرداری تهران شد.

وی گفت:  برای سال 85 نیز پیشنهاد ما برای تهران 200 میلیارد تومان بود ولی برای کل کشور تنها50 میلیارد تومان در نظر گرفتند.

چمران از اعضای شوراهای استان خواست میزان مطالبات شهرداری‌های شهرهای خود از دولت را همراه با مستندات مربوطه در اختیار شورایعالی استانها قراردهند تا برای گنجاندن آن در لایحه بودجه سال آینده کل کشور از طریق این شورا تحویل وزارت کشور شود.

رئیس شورایعالی استانها همچنین با انتقاد از رد صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها گفت:  رد صلاحیت‌ها بیش از دوره گذشته شوراها مطرح شده و مرتب دوستان ما از شهرهای مختلف راجع به این موضوع تماس می‌گیرند.

چمران با بیان اینکه این گونه رد صلاحیت‌ها تبعات منفی خواهد داشت از دست‌اندرکاران انتخابات شوراها خواست این موضوع را با جدیت بررسی و پیگیری کنند.

وی افزود:  شنیدم در تهران کسی را که از یاران نزدیک شهید رجایی بوده است به او گفته‌اند قبلا با منافقین در ارتباط بوده اید.

بالاخره با منافقین قبلا خیلی از مسئولین هم سلام و علیک داشته‌اند و قبل از انقلاب با آنها زندانی و هم بند بوده اند.رئیس شورایعالی استانها با بیان اینکه امیدواریم مسایل خاص قومی‌و سیاسی در رد صلاحیت‌ها مطرح نباشد گفت:  البته ما روی کسانی که صلاحیت واقعی حضور در شورا را ندارند اصراری نداریم زیرا هرچه افراد پاکتر و صالح تر و آگاه‌تر باشند آبروی شوراها بیشتر حفظ خواهد کرد.

وی افزود:  ولی در این بین نباید خدای ناکرده به افرادی که برای این کار حاضر شده‌اند ظلم شود.

کد خبر 7961

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز