مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۸
۰ نفر

گروه شهری: امکان ایجاد خط ویژه موتورسیکلت در شهر تهران مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت.

خشایی‌پور، معاون مطالعات و برنامه‌ریزی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک، ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به حجم بالای تردد موتور‌سیکلت در خیابان‌های تهران و مشکلات متعددی از قبیل افزایش آمار تصادف این وسیله نقلیه، امکان ایجاد خط ویژه موتور‌سیکلت در تهران مورد مطالعه و بررسی این سازمان قرار گرفته است.

وی با اشاره به گسترش استفاده از موتور‌سیکلت در بین شهروندان تهرانی، افزود: دلایل متعددی از جمله کاهش قابل توجه زمان سفر به‌ویژه در معابری که دارای حجم ترافیک بالاست، قیمت پایین تهیه و نگهداری این وسیله نقلیه و همچنین نیاز به فضای پارک اندک، موجب استقبال شهروندان تهرانی از موتور‌سیکلت شده است.

خشایی‌پور ضمن تاکید بر این موضوع که احداث خطوط ویژه موتورسیکلت منجر به حرکت گروهی موتورسواران با سرعت بالا خواهد شد، اظهار داشت: این مسئله موجب کاهش ایمنی گذر عرضی عابران پیاده و همچنین وسایل نقلیه و موتورسواران در تقاطع‌ها خواهد شد. علاوه بر این، ایجاد خطوط ویژه موتورسیکلت باعث کاهش هر چه بیشتر ظرفیت معبر، اختلال در تردد وسایل نقلیه و همچنین افزایش استقبال از این وسیله نقلیه خواهد شد.

معاون مطالعات و برنامه‌ریزی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک خاطرنشان کرد: در حالی که طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، تا افق سال1390 لازم است سهم سفرهای حمل‌ونقل عمومی به 75 درصد افزایش پیدا کند و سهم استفاده از موتورسیکلت از 7درصد وضع موجود به 3درصد کاهش یابد، این موضوع در آینده‌ای نزدیک افزایش بیشتر سهم استفاده از موتورسیکلت را به‌دنبال خواهد داشت.

وی احداث خط ویژه موتورسیکلت را قابل توجیه کارشناسی ندانست و یادآور شد: تقویت هر چه بیشتر سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی در دسترس، قابل اطمینان و ایمن را می‌توان به‌عنوان کلید حل مشکل ترافیک و به تبع آن کاهش سهم استفاده از موتورسیکلت ذکر کرد.

خشایی‌پور ضمن اشاره به برگزاری نهمین کنفرانس مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک ایران به‌عنوان جایگاهی برای تبادل‌نظر متخصصان و استادان در راستای حل معضلات اینچنینی، بیان کرد: وضعیت موتورسواران در کشور ما به نقطه بحران رسیده و با اعمال قانون، جدیت بیشتر در رعایت موارد ایمنی و استفاده از تجربیات متخصصان حمل‌ونقل و ترافیک می‌توان بسیاری از اینگونه معضلات را برطرف کرد.

نهمین کنفرانس مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک ایران پنجم و ششم اردیبهشت ماه در محل هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 79699

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز