مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شهادت "سعید پرهام" محیط‌بان خراسان رضوی پس از ۱۲ سال در کمیته کشوری احراز شهادت و جانبازی بنیاد شهید و امور ایثارگران احراز شد و طی مراسمی سنگ مزار این شهید تغییر کرد.

سعید پرهام

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی اله‌پور اظهارداشت: شهادت سعید پرهام‌ محیط‌بان استان پس از ۱۲ سال در کمیته کشوری احراز شهادت و جانبازی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالجاری احراز شد و امروز طی مراسمی سنگ مزار این شهید، با حضور مادر بزرگوار شهید پرهام، فرماندار شهرستان قوچان، مدیران کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی و خراسان شمالی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان قوچان نصب شد.

وی ادامه داد: محیط‌بان شهید سعید پرهام جان خود را در راه حفاظت از آرمان های حفاظت محیط زیست و صیانت از انفال فدا کرد و در نهایت شهادت این محیط بان پس از ۱۲ سال محرز شد و بر این اساس شمار محیط‌بانان شهید در خراسان رضوی به ۲ نفر افزایش یافت.

اله‌پور عنوان کرد: سعید پرهام در آذرماه ۸۹ در درگیری با شکارچیان متخلف به شهادت رسید و در این مدت مدارک و مستندات مربوط به شهادت شهید سه مرتبه به بنیاد شهید و امور ایثارگران ارسال شد، از این رو احراز شهادت این محیط بان زمان‌بر شد.

سنگ مزار «سعید پرهام» بعد از ۱۲ سال تغییر کرد + تصاویر


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: قدردانی و گرامیداشت این شهدا اندک کاری است که می‌توان در حق آنها انجام داد.برای همه کارکنان حفاظت محیط زیست بخصوص محیط بانان در خراسان رضوی و خراسان شمالی افتخاری است، که همچنین بزرگمردانی را در بین خود دارند و ان شاله راه همه این عزیزان شهید برای ما مستدام خواهد بود.

فرماندار شهرستان قوچان نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: این مسیر مسیر خدمت است و نیز باب شهادت برای همه باز است، چه در عرصه های نبرد با دشمن و چه در عرصه های نبرد با متجاوزین در عرصه های منابع طبیعی، انفال و امنیت و به شهدای عزیزمان قول می دهیم تا اخر حافظ و نگهبان مسیری که رفتند و خونی که اهدا کردند باشیم.

گفتنی است؛ علاوه بر شهید پرهام که در سال ۸۹به شهادت رسیده است شهید حسین صادقی نیز سال ۸۴  در شهرستان سبزوار پناهگاه حیات وحش شیر احمد بعد از درگیری با اشرار با زبان روزه به شهادت رسید.

کد خبر 797093
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha