۴۰ سال پیش در چنین روزی، اتفاقی عجیب و ناگوار مردم زیادی در هشترود را درگیر خود کرد. اتفاقی که پلیس، بیمارستان‌ها در جریان آن اقدامات گسترده‌ای را پیگیری کردند. حتی مردم زیادی جانشان به خطر افتاد.اما ماجرا چه بود؟ 

تقویم حوادث

همشهری‌آنلاین_ گروه سرنخ: . ۴۰ سال پیش در چنین روزی، اتفاقی عجیب و ناگوار مردم زیادی در هشترود را درگیر خود کرد. اتفاقی که پلیس، بیمارستان‌ها در جریان آن اقدامات گسترده‌ای را پیگیری کردند. حتی مردم زیادی جانشان به خطر افتاد.این اتفاق بر اثر اشتباه و سهل‌انگاری یکی از کسبه محل با فروش گوشت آلوده به مردم رخ داد. درست است که این حادثه تلفات جانی برجای نگذاشت، اما چنین سهل‌انگاری‌هایی گاهی با جان مردم بازی می‌کند.  اما ماجرا چه بود؟ 

روزنامه اطلاعات در ۲۳ مهر ۱۳۶۳ درباره این حادثه عجیب اینگونه نوشت:

بر اثر مصرف گوشت گاوی که سگ‌های ولگرد آنرا گاز گرفته بودند عده‌ای از مردم هشترود به بیماری «هاری» مبتلا شدند.

مردم هشترود وقتی برای خرید گوشت به مغازه حسین آقا، قصاب محل رفتند، نمی‌دانستند چه بلایی گریبانشان را خواهد گرفت. همه آنهایی که آن روز از قصابی محل گوشت خریده بودند، بر اثر مصرف گوشت آلوده به میکروب هاری، روانه بیمارستان شدند.

چند روز پیش حسین آقا یک راس گاو که مبتلابه بیماری هاری را ذبح کرد و گوشت آن‌ را در معرض فروش گذاشت و عده‌ای از مردم با خوردن گوشت گاو مبتلا به بیماری هاری شدند.

گویا سگ‌های ولگرد آن حیوان را گاز گرفته بودند و حیوان دچار بیماری هاری شده بود، عباس آقا هم بدون اطلاع از این ماجرا گاو را خریده و برای فروش گوشتش، گاو را ذبح کرده است. بدین ترتیب اهالی محل به هاری مبتلا شدند.

در پی این جریان مسئولین بهداشتی منطقه با صدور اطلاعیه‌ای آمادگی خود را جهت واکسیناسیون مصرف کنندگان گوشت آلوده به میکروب اعلام داشتند و از مردم محل خواستند تا برای پیشگیری از سرایت میکروب به مسئولان بهداشتی مراجعه کنند.
 

کد خبر 797115
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    0 0
    عباس آقا این چه کاری بود که انجام دادی