جمعه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۹
۰ نفر

شبنم شکوریان: لیگ بسکتبال بانوان در سالی که گذشت به‌دلیل مشکلات مالی و نبودن اسپانسر نتوانست رشد چندانی داشته باشد و در بسیاری از استان‌ها به‌دلیل نبودن حمایت‌کننده مالی، بانوان بسکتبالیست با مشکلات زیادی روبرو بودند.

 در این میان  تیم بسکتبال بانوان سپاهان اصفهان یکی از معدود تیم‌هایی است که با بودجه و امکانات کافی در سوپر لیگ بسکتبال بانوان کار می‌کند و تاکنون توانسته است عناوین خوبی در لیگ بسکتبال بانوان کسب کند. این تیم در پایان سوپر لیگ بسکتبال بانوان توانست با ارائه بازی‌های قابل قبول‌ عنوان نایب‌قهرمانی را از آن خود کند. در همین ارتباط گفت و گویی با زهره امیری سرمربی بسکتبال بانوان فولاد مبارکه سپاهان انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

  •  سپاهان را در لیگ بسکتبال چطور دیدید؟

تیم ما با سابقه 7 سال قهرمانی در سوپر لیگ کشور عملکرد قابل قبولی را در رقابت‌های لیگ برتر داشته است و اگر کمی دقت می‌کردیم می‌توانستیم مقابل آرارات به پیروزی برسیم و قهرمان شویم.

  • فکر نمی‌کنید که حضور ادینا تیابوناچیچ مربی 37 ساله تیم فولاد مبارکه در ترکیب این تیم به‌عنوان بازیکن در بازی‌های پایانی مثمرثمر نبود؟

شاید حضور ادینا در ترکیب تیم به‌دلیل بالا بودن سنش آنچنان موثر نبود اما، تجربه بالای این مربی و بازیگردانی او در زمان حضورش در زمین بسیار کارآمد است چرا که بازیکنان تیم  در حین انجام بازی آن قدرها نمی‌توانستند به صحبت‌های من توجه کنند. 

  •  به طور کلی لیگ بسکتبال  را چطور دیدید؟

به نظر من سال 86 تیم‌های شرکت کننده در سوپر لیگ قوی‌تر بودند اما، ‌در سال 87 تیم‌ها حضور ضعیفی در لیگ داشتند.

  •  فکر می‌کنید که این ضعف از کجا ناشی می‌شود؟

نبودن اسپانسر و حمایت‌کننده مالی در لیگ‌های ورزشی بانوان مشکلات زیادی را برای تیم‌های ورزشی ایجاد کرده است.

 به دلیل حمایت نکردن اسپانسرها، سطح تیم‌ها بسیار پایین آمده بود  و این برای ما خسته کننده بود چرا که بازی با چنین تیم‌هایی تنها حکم بازی دستگرمی داشت. با این وصف برگزاری لیگ در سالهای آینده دچار مشکل می‌شود و فاصله تیم‌ها با هم از جذابیت مسابقات کم می‌کند.

  •  برگزاری مسابقات به صورت متمرکز را چطور دیدید؟

به نظرم این یکی از ضعف‌های سوپر لیگ بانوان بود. به دلیل آنکه برخی تیم‌ها توانایی مالی جهت اعزام تیم‌هایشان را در هر هفته ندارند، فدراسیون بسکتبال بازی‌های سوپر لیگ بانوان را به صورت متمرکز و در چند استان برگزار می‌کند که در این بین تیم‌های بزرگ می‌بایست به پای سایر تیم‌ها بسوزند.

 انجام بازی‌ها به این شکل، به خصوص زمانی که چهار تیم برتر به مرحله پلی‌آف می‌رسند و مجبورند در عرض سه روز سه بازی پشت سر هم انجام دهند بسیار دشوار است اما، علی‌رغم آنکه بارها از فدراسیون خواهان تغییر انجام بازی‌های بانوان به این صورت شده‌ایم، ترتیب اثری داده نشده است و این نشان از بی‌توجهی فدراسیون به لیگ بانوان است.

  •  برای سال آینده چه تصمیمی دارید؟

من در سال‌های گذشته اعتقادی به حضور بازیکن خارجی در تیم نداشتم ولی امسال 2 بازیکن خارجی به خدمت خواهیم گرفت. با آوردن 2 بازیکن خارجی و برطرف شدن مصدومیت برخی بازیکنان و جذب بازیکنان جوان تیم پرقدرتی را راهی این دوره از رقابت‌ها خواهم کرد.

  • اینکه گفته می‌شود در این فصل مربی خارجی تیم را همراهی می‌کند حقیقت دارد؟

من چنین صحبتی را نشنیده‌ام، سال گذشته مربی خارجی در تیم‌های پایه مورد آزمایش قرار گرفت که به‌رغم هزینه‌های سنگین نتایج مطلوبی به دست نیامد. 

  •  چه زمانی اردوی آمادگی تیم تشکیل می‌شود؟

با توجه به برپایی اردوی تیم ملی و زمان آغاز بازی‌ها، تمرینات تیم سپاهان را هم دیرتر شروع می‌کنیم.

همشهری استانها

کد خبر 79726

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز