عضو شورای شهر در رابطه با مانع تراشی فرمانداری‌های شهرستان ری،‌اسلامشهر و قدس برای حضور نیروهای شهرداری در محدوده حریم شهر، تذکر داد و از استانداری خواست که این موضوع را پیگیری کند.

احمد صادقی

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین،‌ احمد صادقی امروز در صحن علنی شورای شهر تهران در رابطه با مسئله حریم شهر گفت: آقای چمران نکاتی را در مورد حریم پایتخت کنند. شهر تهران و حریم آن با فرمانداری‌های متعدد در حوزه سرزمینی خود همراه است اما در سال‌های گذشته فرمانداری‌های شهرستان ری و اسلامشهر و قدس با دامن زدن به تعرضات مدیریتی، حضور شهرداری در حریم جنوبی را غیرقانونی دانسته و با همکاری نیروی انتظامی مانع حضور نیروهای شهرداری شدند.

او افزود: بر این اساس تفکیک اراضی گسترده در حریم پایتخت رقم خورده است. جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در سال‌های اخیر یک و نیم برابر ۱۰ سال گذشته است. در ادوار گوناگون مشکلات متعددی برای شهرداری‌های مستقر ایجاد شده است، به نحوی که با وجود فعالیت شهرداری برای جلوگیری از ساخت و ساز در اتوبان آزادگان،‌ فرمانداری اسلامشهر تلاش بسیاری برای خروج نیروهای شهرداری کرده است و بخشداری اسلامشهر نیز مکاتباتی در این راستا انجام داده است

به گفته صادقی «هر تغییر در مرز شهرداری تهران باید بر اساس مصوبه سال ۸۶ باشد، نقشه حریم اصلاحی باید پس از مهمور شدن به مهر دبیرخانه شهر مربوطه توسط استانداری ابلاغ شود اما این کار انجام نشده است و تا ابلاغ قانونی این نقاط جز شهرداری تهران هستند.»

صادقی تأکید کرد: اولین تذکر به استاندار است که نگذارند وحدت رویه در استانداری خدشه دار شود، در جلسه‌ای که با استاندار داشتیم او با تأکید بر موضوع حریم استان تهران، به معاونت ماموریت دادند که این موضوع را پیگیری کنند اما چرا کار در حوزه ستادی در حال حل و فصل است اما زیر مجموعه او یعنی فرمانداری اسلامشهر با شورای تأمین در حال انجام کار دیگری است. خواهش من این است که موضوع در مراجع بالا دست پیگیری شود.

کد خبر 797401
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha