نیوزویک در مطلبی به نقل از یکی از ساکنان غزه به گوشه هایی از رنج و درد ساکنان این منطقه در پی حملات مرگبار رژیم صهیونیستی پرداخته است.

غزه

به گزارش همشهری آنلاین، تارنمای این نشریه آمریکایی از زبان یک عکاس ساکن غزه نوشت: در اینجا چیزی جز ویرانی و آوار نمانده است. همه جا مرگ است. ظاهر خیابان ها تغییر کرده و دیگر اثری از خانه ها و بناها نیست. هیچ خاطره ای نمانده است.

عُمَر القطا این عکاس فلسطینی می نویسد: یکی از بدترین لحظات عمرم زمانی بود که دو فرزند خردسالم از ترس صدای حملات هوایی و بمباران های اسرائیل گریه می کردند. در نزدیکی ما ساختمانی با موشک ویران شد و من برای آرام کردن فرزندانم به خانه یکی از بستگان رفتیم. اینجا افراد زیادی هستند که به دنبال پناهگاهی امن می گردند، اما هیچ جای امنی وجود ندارد.

وی حملات اسرائیل را نسل کشی دانسته و می افزاید: همه مردم اینجا بی خانمان شده اند، هر نقطه از غزه بمباران شده است و دیگر هیچ تضمینی برای زنده ماندن وجود ندارد.

او زندگی بدون برق و آب را بدوی دانسته و می گوید: برای شارژ گوشی از ژنراتورها استفاده می کنیم و برای تامین آب هم به چاه های حفر شده به شیوه سنتی پناه برده ایم. در بهترین حالت شاید بتوان اندکی آب بدست آورد تا در طول روز بنوشیم.

این عکاس ۳۳ ساله توضیح می دهد که به دلیل نبود برق، هیچ یخچالی کار نمی کند و از همین رو آنها مجبور هستند برای تامین غذا هر روز در جستجو باشند. او می گوید: به دلیل محاصره شدید غزه حتی نمی تواند برای فرزندانش شیر تهیه کند.

عُمَر در ادامه با ناامیدی توضیح می دهد: من امیدی ندارم، زیرا جهان جنایات اسرائیل را تماشا می کند و شاهد است که مردم بیگناه چگونه کشته می شوند و زندگی ها ویران. اما هیچ کاری نمی کنند.

وی سپس با بیان اینکه نه شمال غزه امن است و نه جنوب، تاکید می کند انتظار از مردم غزه برای حرکت به سمت جنوب واقع بینانه نیست، اما مردم می ترسند، به خصوص کودکان.

این فلسطینی ساکن غزه خطاب به رهبران جهان می گوید: کاری کنید و جلوی این بی عدالتی که اسرائیلی ها چندین دهه است علیه مردم فلسطین انجام می دهند را بگیرید. ما تا کی زیر آوار جنگ بمانیم؟ تا کی اسرائیلی ها قرار است خانه های ما را خراب کنند و به کشتن ما ادامه دهند؟ بیش از ۷۰۰ کودک در یک هفته کشته شده اند. منتظر چه هستید؟» «ما هم مثل اوکراینی ها انسان هستیم. اسرائیلی ها برتر از ما نیستند. ما خواستار عدالت هستیم و اینکه اسرائیلی ها ما رها کنند تا یک زندگی عادی داشته باشیم.

وی در پایان اضافه می کند: «من در حال حاضر هیچ برنامه ای ندارم، زیرا نمی دانم این جنگ تا کی ادامه خواهد داشت و هر لحظه ممکن است آخرین دقایق عمرم باشد. اما تصمیم گرفته ام در شهر خودم بمانم. اگر بمیرم ترجیح می دهم در خانه ام، کنار خانواده ام و با عزت بمیرم».

براساس آخرین داده های وزارت بهداشت فلسطین از زمان آغاز حملات ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه تاکنون ۲۸۳۷ نفر شهید و حدود ۱۲ هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

کد خبر 798209
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha