شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۷
۰ نفر

زهره ترسایی: در شرایطی که به‌نظر می‌رسد بالاترین بهره‌وری با کمترین حجم و بار مالی از منابع موجود جزو ضرورت‌هاست، عدم برنامه‌ریزی دقیق در به‌کارگیری منابع و توزیع آنها از سوی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و ادارات دولتی، استفاده بهینه از امکانات را با مشکل مواجه کرده است.

  در این خصوص و در پی شعار امسال مقام معظم رهبری، مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر رشت درصدد تهیه و تدوین طرحی با هدف مهندسی مجدد نیروی انسانی و همچنین بازنگری در سیستم اداری و خدمات شهری برآمده است.

هاتفی رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر رشت در این زمینه گفت: در این راستا از طریق فراخوان درصدد جذب طرح‌ها و ایده‌هایی هستیم که بتواند ما را در اجرای این سیاست یاری کند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت یکی از مباحث اقتصادی مهمی را که می‌تواند در بهبود عملکرد دولت و تبع آن رضایت‌مندی شهروندان اثرگذار باشد، رعایت الگوی مصرف دانست و گفت: «یکی از چالش‌های اصلی کشورهای در حال توسعه و از جمله ایران نبود برنامه مسنجم و دقیق در رعایت الگوی مصرف است. عدم تعادل بین هزینه‌های جاری و سرمایه‌گذاری‌های عمرانی همواره ضربه‌های سنگینی بر بدنه دولت وارد کرد، تا جایی‌که مانع از انجام اقدامات جدی و زیربنایی در این سیستم شده است.

وی مصرف کشور در بخش انرژی را در مقایسه با کشوری مثل چین با آن شمار جمعیت، بسیار زیاد دانست و افزود: در این خصوص به‌نظر می‌رسد باید در قدم اول با فرهنگ‌سازی در بین شهروندان وارد عمل شد و همگام با آن بخش حاکمیتی هم با اعمال سیاست‌هایی همچون بازنگری در بودجه عملیاتی، در پیش گرفتن سیاست تحول اداری، کوچک‌کردن بدنه دولت و همچنین بازنگری در بخش نیروی انسانی اقدامات لازم را صورت دهد.

حسین ربیعی سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان هم با بیان اینکه فرهنگ صرفه‌جویی باید در بین تمامی اقشار اجتماع نهادینه شود تحقق این شعار را در راستای محرومیت‌زدایی در کشور مهم دانست و افزود: با صرفه‌جویی در تمامی حوزه‌ها از جمله آب، برق، گاز و سایر احتیاجات روزمره، بسیاری از اقشار محروم قطعا در وضعیت مطلوب‌تری قرار خواهند گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان همچنین از تشکیل کمیته‌ای در این خصوص خبر داد و افزود: جلوگیری از کاغذبازی‌های اداری و رسیدگی به درخواست‌های ارباب رجوع در کمترین زمان ممکن با واگذاری صدور تمامی مجوزهای ساخت و ساز به شهرداری، به‌کارگیری مواد و مصالح با کیفیت مناسب به‌خصوص در بخش عمرانی از جمله آسفالت و جدول‌بندی خیابان‌ها برای جلوگیری از بازسازی مجدد طرح‌ها بعد از مدت زمان کوتاه از موارد قابل رسیدگی در کمیته مذکور خواهد بود.

همشهری استانها

کد خبر 79822

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز