گروه استان‌ها - ناهید محمدپور: با توجه به اینکه بحث توسعه شهری در بندر انزلی مدتی است عقب افتاده، خبرهایی در مورد اختلاف فرمانداری با شهرداری و شورای شهر شنیده می‌شود.

این در حالی است که این اختلافات نهایتاً به برکناری رئیس شورای شهر بندر انزلی منجر شد.  در همین راستا زنجان خواه، سخنگوی شورای اسلامی بندر انزلی می‌گوید: با توجه به اینکه انزلی یک شهر توریستی است اما عملاً مدیریت واحد  شهری نداریم و دخالت مراکز قدرت اجازه کار و خدمت‌رسانی را به‌ما نمی‌‌دهد.

متاسفانه ما شاهد این هستیم که بعضی از مسئولان با دخالت‌های بی مورد خود موجب عدم همراهی و همدلی شده اند و تنها هدفشان پاک کردن صورت مسئله است نه حل مشکلات.

این در حالی است که عبداللهی، فرماندار بندر انزلی با رد اینکه هیچگونه ناهماهنگی بین شورا، شهرداری و فرمانداری وجود ندارد، می‌گوید: تنها مشکل، بین اعضای شورا ست که به‌زودی همه این مشکلات هم حل خواهد شد.

زنجان‌خواه همچنین می‌گوید: در بسیاری از کارها که در ارتباط با توسعه شهری است از جمله بازارمیوه و تره بار که شهرداری به تازگی آن را افتتاح کرده است  فرمانداری همکاری لازم را انجام نمی‌دهد.  ولی در مجموع  امور مربوط به توسعه شهری در حال انجام و پیگیری است هر‌چند به‌دلیل اختلافات، به کندی پیش می‌رود.

عبد‌اللهی نیز در این ارتباط می‌گوید: شهرداری در انتخاب مکان بازار میوه و تره‌بار اشتباه کرده است چرا که این محل باید در محل رفت و آمد مردم باشد تا برای فروشندگان و عرضه‌کنندگان انگیزه فعالیت ایجاد کند.

این عضو شورای شهر همچنین با تاکید بر فراهم کردن امنیت برای سرمایه‌گذاران به‌جای چالش‌های سیاسی و... در این رابطه، آن را راهکاری مناسب برای توسعه شهری دانست و گفت: بندر‌انزلی یکی از بنادر مهم کشور است که متاسفانه بیش از توسعه کیفی برروی توسعه کمی آن تاکید می‌‌شود.

این در حالی است که عبداللهی با اعلام اینکه کمپ‌های زیادی برای راحتی مسافران در این شهر آماده شده است، گفت: ما در توسعه شهری مشکلی نداریم تنها باید عزم خود را جزم کنیم و در این ارتباط به‌کار جمعی نیاز داریم. 

برای تهیه این گزارش سعی ما بر این بود تا گفت‌وگویی هم با شهردار این شهر داشته باشیم اما به‌رغم تلاش‌های ما  این مهم میسر نشد.

کد خبر 83288

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز