آنخل دی‌ماریا با درخشش خیره‌کننده با لباس تیم ملی آرژانتین در فینال‌ها لحظات ابدی را در ذهن فوتبالدوستان به جا گذاشته است.

دی‌ماریا

به گزارش همشهری‌آنلاین، «او می‌رود و پذیرفتن این حقیقت ساده، خودش شبیه یک نفرین بزرگ است!» این جمله را یکی از خبرنگاران آرژانتینی پس از شنیدن خبر مهم در مورد آنخل دی‌ماریا به زبان آورد. ستاره این روزهای بنفیکا که اتفاقا در همین تیم هم تأثیرات عمیقی از خودش نشان داده، چند روز قبل اعلام کرد که جام ملت‌های سال آینده، آخرین تجربه‌اش در لباس تیم ملی خواهد بود. چند روز بعد از مطرح شدن این خبر، مرور فراموش‌نشدنی‌ترین گل‌های دی‌ماریا در تیم ملی خالی از لطف نخواهد بود.

نفرین بزرگ برای آرژانتین با رفتن مرد فینال‌ها!

فینال المپیک/ او ناجی مسی شد!

المپیک ۲۰۰۸پکن، نخستین صحنه مهمی بود که هواداران فوتبال در دنیا با نسل جدید پسران نابغه آرژانتینی روبه‌رو شدند. نفراتی مثل مسی، آگوئرو و دی‌ماریا. آنها در بازی فینال المپیک، کار سختی مقابل نیجریه داشتند. مسی و آگوئرو در خط حمله تیم دیده می‌شدند، ماسکرانو، گاگو، ریکلمه و دی‌ماریا هم در خط هافبک بازی می‌کردند. آن روز تنها گل بازی را آنخل در نیمه دوم به ثمر رساند تا مسی و سایر پسرها مدال طلای المپیک را به‌دست بیاورند. برای سال‌های متمادی این آخرین موفقیت بزرگ آرژانتین در رده ملی به شمار می‌رفت.

نفرین بزرگ برای آرژانتین با رفتن مرد فینال‌ها!

فینال کوپا/ تیری به قلب برزیل

تیم لیونل اسکالونی با رسیدن به فینال کوپا، خیلی‌ها را شگفت‌زده کرد. یک سال قبل تیم او در این تورنمنت مقابل برزیل به سادگی حذف شده بود اما این‌بار همه‌چیز با گذشته فرق داشت. آن فینال بزرگ و تماشایی، فقط و فقط یک گل داشت. گلی که روی فرار و ضربه چیپ استثنایی دی‌ماریا به‌دست آمد. خیلی‌ها می‌گویند این گل حیات تازه‌ای به فوتبال آرژانتین داده و فوتبال در این کشور را عوض کرده است. این شلیک، مستقیما در قلب برزیلی‌ها نشست و پس از سال‌ها قهرمانی کوپا را به آرژانتینی‌ها هدیه کرد.

فینال جام جهانی/ بهترین فینال تاریخ

می‌گویند آنها که فینال جام جهانی ۲۰۲۲را دیده‌اند، هنوز نمی‌دانند که چه اتفاق بزرگی برایشان رخ داده است. یعنی باید ۱۰یا ۲۰‌سال سپری شود تا مردم واقعا ارزش و اهمیت تماشای چنین دیداری را درک کنند. آن فینال، یک فینال کلاسیک به تمام معنا بود؛ خیره‌کننده و خاص. وقتی که ۶‌گل بین دو تیم رد و بدل شد و در نهایت سرنوشت بازی را پنالتی‌ها تعیین کرد. در جریان آن بازی، فرانسه مرد، دوباره زنده شد، آرژانتین را کشت و دوباره خودش مرد! آنخل گل دوم تیمش در آن مسابقه را به ثمر رساند. گلی که با یک پاسکاری بی‌نظیر به‌دست آمد. با این گل به‌نظر می‌رسید که تیم اسکالونی فاتح این نبرد خواهد بود اما بعد از تعویض دی ماریا، شرایط به ضرر این تیم شد و آنها برتری‌شان را از دست دادند. لحظه‌های اشک ریختن او روی نیمکت پس از مساوی شدن بازی، کاملا شکار دوربین‌ها شده بود.

فینال بعدی در راه است؟

دی‌ماریا اعلام کرده که بعد از جام ملت‌های سال بعد، با کشورش ادامه نمی‌دهد و دیگر فقط یک هوادار برای این تیم خواهد بود. با این حال او ممکن است موفق شود در یک فینال بزرگ دیگر هم برای تیمش گل بزند. دی‌ماریا با گلزنی در ۴‌فینال، خوش‌یمن‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال آرژانتین به شمار می‌رود. او حتی گاهی دست مسی را گرفته و به او برای بردن جام کمک کرده است. هر چند که حالاخودش همبازی شدن با مسی را بهترین تجربه دوران فوتبالش می‌داند. به هر حال همه دوست دارند این بازیکن به یک‌فینال ملی دیگر برسد و تعداد ستاره‌های گلزنی‌اش در فینال‌های ملی را به عدد ‌۵ برساند.

فینالیسمو/ او تنها نبود

تغییر شرایط تقویم دنیای فوتبال در عصر کرونا، موجب شد جام کنفدراسیون‌ها در این دوره برگزار نشود. به جای آن در یک بازی نمادین اما مهم، قهرمان اروپا مقابل قهرمان آمریکای جنوبی می‌ایستاد. تورنمنتی که اسمش را فینالیسمو گذاشتند. دی‌ماریا در آن بازی هم برای تیمش گل زد تا یک فینال مهم دیگر را برای آلبی سلسته برده باشد. هر چند که او این بار دیگر تنها نبود و لئو مسی نیز در کنارش در فهرست گلزنان بازی دیده می‌شد. این برد بزرگ، یک جام ملی دیگر را هم در اختیار این نسل از فوتبال آرژانتین قرار داد.

کد خبر 799428
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha