یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۴
۰ نفر

گروه سیاسی: این روزها بسیاری از ادعاهای ضدایرانی صهیونیست‌ها از زبان وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود و جالب آنکه این وزیر افراطی دولت نتانیاهو هم صحبت‌هایش در مورد احتمال حمله به ایران را عمدتا در گفت‌وگو با رسانه‌ها بیان می‌کند

گویا به‌دنبال سنجش رویکرد کشورهای عربی در قبال تندروی‌های کابینه جدید رژیم‌ صهیونیستی است.

آویگدور لیبرمن که جمعه گذشته در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی اورشلیم‌پست، مدعی شده بود حل و فصل تمامی مشکلات خاورمیانه معطوف به حل مشکل ایران است، روز گذشته بر خلاف ادعاهای قبلی خود سخن گفت و اذعان کرد که حتی اگر تحریم‌های بین‌المللی هم نتواند مانع از ادامه فعالیت‌های هسته‌ای ایران شود، تل‌آویو باز هم به این کشور حمله نخواهد کرد.

وی که با یک روزنامه اتریشی سخن می‌گفت و ایرنا به آن اشاره کرد، با بیان اینکه اسرائیل نمی‌تواند همه مشکلاتش را از راه نظامی حل کند، از آمریکا خواست که مسئولیت حل موضوع هسته‌ای ایران را بر عهده بگیرد.

این وزیر صهیونیست ضمن اینکه یک بار دیگر ایران را تهدیدی برای تمامی جهان خواند، بهترین راه برای مقابله با فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران را تشدید تحریم‌ها دانست و گفت که تحریم‌های کنونی شورای امنیت کافی نیستند و باید ایران را منزوی کرد.

جالب آنکه اشاره لیبرمن در این گفت‌وگو به اینکه اخیرا نمایندگان برخی کشورهای عربی با رژیم‌ صهیونیستی در مورد ایران مذاکره کرد‌ه‌اند، شاید به نوعی تأییدکننده این موضوع باشد که وی در بیان ادعاهای ضدایرانی خود، نه به‌دنبال سنجش مواضع تهران، که مشتاق آگاهی از رویکرد اعراب است.

ادعای «ایران، مهم‌تر از فلسطین»

دانیل کروتزر، سفیر سابق آمریکا در مصر و سرزمین‌های اشغالی هم اخیرا در گفت‌وگویی با شورای روابط خارجی آمریکا با مهم‌تر دانستن موضوع ایران از فلسطین نزد صهیونیست‌ها، تأکید کرده است که دولت جدید آمریکا به‌دنبال دخالت دادن اعراب در موضوع چگونگی برخورد با ایران است و با همین نگاه، اسرائیل هم پیشبرد اهدافش در منطقه را نیازمند جهت‌دهی به رویکرد اعراب نسبت به ایران می‌داند.

وی همچنین تصریح کرد که هرگونه شکل‌گیری صلح میان اعراب و رژیم صهیونیستی بستگی به ایران دارد.

هفته‌نامه اکونومیست هم در شماره اخیر خود نوشته است: از نگاه برخی سیاستمداران اسرائیلی چنانچه اوباما بتواند پیشرفتی در روند صلح اسرائیل با فلسطینیان ایجاد کند، آنگاه این احتمال وجود دارد که اعراب مخالفت‌های خود با برنامه هسته‌ای ایران را تشدید کنند.

همراهی اروپا

نخست‌وزیر جمهوری چک هم در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی هاآرتص با بیان اینکه در این برهه حساس، هیچ‌گونه حمله‌ای از جانب تل‌آویو علیه تهران صورت نخواهد گرفت؛

گویا با هدفی شبیه به سران رژیم‌ صهیونیستی و به‌منظور آگاهی از نگاه کشورهای منطقه به ایران، مدعی شده است که مسئله ایران در حال متحد کردن تمامی کشورهای منطقه از جمله اعراب است و برای نخستین بار اسرائیل و کشورهای عرب احساس می‌کنند که با تهدیدات مشترکی مواجه شده‌اند و تحت فشار این تهدید باید یک راه‌حل پیدا شود.

میرک توپولانک که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، همچنین بر پیگیری راه‌حل دوگانه غرب در قبال برنامه هسته‌ای ایران تأکید کرد.

کد خبر 79948

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز